|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Jeg fniser litt av deler av kommentatorkorpset, som ramler over seg selv av begeistreing av at SELVESTE JENS kanskje kommer hjem igjen. Ikke at jeg ikke forstår det, jeg syns også han er vilt flink.
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Jeg håper de vil velge kvalifikasjoner og kompetanse og ikke retoriske evner som hovedkriterie.
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Stoltenberg er mye mer enn en god retoriker og kommunikator, da. Han er også en god diplomat og en veldig god leder. Og veldig, veldig smart. Men pengepolitikk krever litt mer, føler jeg.
![]() |
#4 |
heimføing
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Jeg fniste av den der Dagsavisen-greia igår. Finnes det ikke andre ting han kan gjøre, om han kommer "hjem"? Noe med krig og fred og sånn, og så kan andre mer kompetente styre banken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Og så syns jeg uavhengigheten til sentralbanken er KJEMPEviktig!
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Dagsavisen, da!
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Jaa! Spør hvem han vil ha!
![]() |
#8 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Jeg blir litt uvel av denne heltedyrkingen, egentlig, til tross for at jeg liker Jens Stoltenberg godt. De åpenbare politiske bindingene kan vel også gi litt habilitetsutfordringer både for han og Støre.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Jeg mener at det er svært viktig at sentralbanksjefen er faglig kompetent. Det er det mange som er; også Jens Stoltenberg.
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Altså, han har ikke jobbet med samfunnsøkonomi siden, når? Det er mange tiår siden?
![]() |
#11 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Jeg tviler ikke på at Stoltenberg er en god leder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
intro
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?
Om man skal tro Wikipedia (noe man vel ikke nødvendigvis skal
![]() |
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Han har ett år som finansminister på 90-tallet, det er vel den eneste som er direkte kvalifiserende, faglig sett.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Jeg mener at man som leder bør ha en viss innsikt i det bedriften din driver med; slik at man kan løfte de riktige problemstillingene. Men det er så mange i embetsverket som sitter på detaljert fagkunnskap at det trenger ikke sjefen kunne.
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Sentralbanksjefen er mer enn bare en leder, sånn jeg ser det. Å styre pengepolitikken er enormt viktig maktposisjon i seg selv, og i tiden fremover nå, mektigere enn de fleste politikere.
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?
Jeg er helt enig med Tjorven, her.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Jeg er ikke i utgangspunktet skeptisk til Stoltenberg, han kan nok gjøre en god jobb og jeg er forsåvidt enig i at en ikke må være like mye fagperson som embetsverket. Jeg tror likevel det vil være en fordel med en politisk uavhengig person i stillingen, og slik jeg har sett nåværende sentralbanksjef er det unektelig positivt å ha en faglig tyngde i bånn. Når de har en kandidat som Ida Wolden Bache hvis hun er aktuell, tenker jeg det er et veldig godt valg og at de da får både en solid fagperson og en dyktig leder. Jeg har jobbet litt med henne selv (ikke hatt som leder, men hatt/vært i flere møter og samtaler i jobbsammenheng), og tenker at hun egner seg utmerket til stillingen.
![]() |
#18 |
Leser
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Signerer Blondie og Blå her, men jeg blir mer overrasket over heltedyrkingen - ja, han er flink, men det er det vel flere som er?
![]() |
#19 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Jeg er enig i de som synes at Stoltenberg er kvalifisert, men jeg ser helt klart en fordel med en mer politisk nøytral person i rollen. Bra vi har flere kvalifiserte kandidater i alle fall.
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?Inntrykket mitt er at jobben etter at bølgene hadde lagt seg etter finanskrisen tross alt ikke har vært den mest kritiske. Unntak for ansettelsen av oljefondssjef, da blåste det godt. Men i tiden som kommer...
![]() |
|
|