|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Størrelse på peisFikk jeg ut fingeren etter runden tidligere i år, og kjøpt peis om sommeren, slik fornuftige folk gjør?
![]() |
#4 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Størrelse på peisVi er veldig fornøyde med vår Lisboa fra Nordpeis, vi valgte den fordi den hadde regulerbar effekt, slik at man kan velge om man vil ha det supervarmt eller ikke. Basert på det som står om disse 2 skulle jeg valgt den nederste. Også fordi det står at den øverste passer for små rom, og dere har flere store rom i forlengelsen av hverandre sånn som du beskriver det.
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Størrelse på peisHer er den 20 cm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Størrelse på peisFra spøk til Halvor: Jeg synes den høye var mye finere enn den lave. Og det var alt jeg kunne bidra med om peis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Størrelse på peisNår vi har sett på peis så har det stått oppgitt hvor mange kvm de er beregnet for. Rart at det ikke var det på disse.
![]() |
#8 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Størrelse på peisDet var feil, vi har Pisa som har effekt på 5,4 nominell. Den er akkurat passe stor til vårt allrom på 44 m2. I vårt meget dårlig isolerte hus fra 1917.
![]() |
#9 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Størrelse på peisVi har åpen løsning, trekkfullt ved vind, ca 60 kvm høyt u. taket og 6 kW ovn. Den funker fint til å hive inni en og en kubbe, og ha god lunk. Vi kunne ikke ha større pga nærhet til vegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Størrelse på peisHar ingen råd å gi («for» varmt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Størrelse på peisMye kjedeligere tråd enn det jeg forventet når jeg leste overskriften litt kjapt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Størrelse på peisPeis på!
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Størrelse på peisEr det forresten slutt på ordningen med støtte ved utskifting av ildsted, i Oslo? Finner ikke noe om det.
![]() |
#16 |
Smugleser
|
![]() Sv: Størrelse på peis
Jeg tror det har utgått - det kom vel i perioden der mankjørte kampanjer mot annet enn rentbrennende ildsteder? https://www.nilu.no/2020/01/oslos-ti...opp-gevinsten/
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Størrelse på peisJeg klarer ikke å se effekten til den ene peisinnsatsen du lenker til, men det kan se ut som at den største er nokså lik den vi har (utgått modell fra Dovre, med 3-sidig glass og 10 kW nominell effekt/varmeeffekt på 3,6-11 kW: https://www.dovrepeisen.no/serviceko...ovre-2175-cbs3). |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Smugleser
|
![]() Sv: Størrelse på peisMens jeg er enig i at effekt må tilpasses rommet, altså. Vi kjøpte hyttepeisen vår på Finn. Den stod opprinnelig i en moderne, ny leilighet, og de klarte to pinner fyrt før de måtte lufte. Passer perfekt på en dårlig isolert sommerhytte med litt høyde under taket.
![]() |
|
|