|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Hvilken robotstøvsuger?Det sikkert mange tråder om dette, men jeg har så sært hus og dermed sære krav. For det første har vi høye terskler så den må uansett bæres fra rom til rom.
![]() |
![]() |
#2 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken robotstøvsuger?Vi har en roborock s5 eller noe slikt og den kan støvsuge og moppe. Men jeg vil kalle det "moppe" for det er jo mer som lett fukting av gulvet. Det blir ikke som å gjøre jobben selv. Og vanntanken er liten, så den dekker ikke like stort område som den kan støvsuge.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvilken robotstøvsuger?S7+ er vel den som var best på å vaske gulv sist jeg leste test. Da snakker vi store, store broren til Erica sin
![]() |
#4 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hvilken robotstøvsuger?Jeg hadde kjøpt den nye fra roborock som har automatisk tømming. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvilken robotstøvsuger?Vi har Roborock S6. Utfordringen er ikke ladekapasitet, men støvoppsamleren blir full. Den støvsuger de 80 kvm vi har programmert inn uten ladebehov, men vi må tømme den for støv flere ganger.
![]() |
![]() |
#6 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hvilken robotstøvsuger?Vi har den samme som Erica. Hvis man støvsuger ofte blir det mindre i støvbeholderen, vår støvsuger ca 80 m2 2-3 ganger før vi må tømme beholderen. Dersom du skal kjøre den på natten, ville jeg sjekket lydnivå før kjøp. Vi kjører vår helst når ingen er hjemme.
![]() |
#7 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken robotstøvsuger?Vi har kjøpt s7+ men jeg kan ikke si noe om den for det første den gjorde var å si error . Så vi venter på en ny av komplett . De skulle byttet den i forrige uke men avlyste . |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hvilken robotstøvsuger?Roborock S6 MaxV hjemme og S6 på hytta. Vi trenger ikke tømme den spesielt ofte. Det stemmer at de har ulike størrelser på støvkammeret og vanntanken, og det mener jeg Tek artiklene nevner endel om? Vi har 135m² hus og 70m² på hytta (pluss stor hems). Sjelden vi kjører hele huset/hytta i ett, men uansett ikke noe problem med størrelsen på verken vann- eller støvtank. Det er forskjell på de to, og hadde valgt MaxV fremfor S. Den er rett og slett smartere. Og sikkert valgt 7 også, om den hadde vært på markedet da vi kjøpte for et år siden.
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Hvilken robotstøvsuger?Vi har S7+, og er helt greit fornøyd med den. Den støvsuger jo ikke oppå listene slik man gjerne hadde gjort selv, men kommer overraskende greit til i hjørnene, samt er nøye på teppene. Vasker helt greit gjør den også, men da fukter jeg moppen før bruk og har full vanntank (holder fint til de 60 kvm som vi slipper den til på). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Hvilken robotstøvsuger?
Vår har ingen problemer med å klare samme areal uten å tømmes, men vi har ikke dyr da. Vet ikke om dere har det.
![]() |
![]() |
#11 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Vi har hund, det er nok hundehårene som fyller beholderen hos oss.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
Eh ... nei, vi har ikke dyr.
![]() |
![]() |
#13 |
can-jur
|
Haha. Det er jo slik det er hos oss også. Det er ikke sånn at jeg vil spare noe TID på en slik sak. For i dag bruker jeg ikke tid på det.
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hvilken robotstøvsuger?Jeg håper denne har kommet på markedet og falt i pris neste gang jeg skal kjøpe robotstøvsuger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Jeg tviler sterkt på at du er mer sjuskete enn meg faktisk. Men det som er tydelig for meg er at det varierer veldig hvor mye støv leiligheter produserer. Vi støvsuget MYE oftere da vi bodde i en nyere leilighet enn den vi bor i nå fra 74.
![]() |
![]() |
#16 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
*kremt*
![]() |
#18 |
Hvor: Sunnmøre!
Det gjør jeg nedover trappen, hvor det ikke er list, men vange sånnsett, bred og hvitmalt (for så mange år siden at den ikke er KRITThvit lenger uansett) sånn ca 4 ganger i året. Aka, før jul, før mellomste sin brusdag, før eldste sin brusdag og kasnkje en gang til mellom der. Også kjent som ca hvor ofte trappa elles støvsuges/moppes/noe sånt... nestne i alle fall...
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken robotstøvsuger?Jeg har hørt/lest mye bra om Roborock S7, så vi har bestemt oss for den. Må bare spare litt først. Frister å kjøpe tømmestasjon til den også, da kommer det på 8000 totalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hvilken robotstøvsuger?Vår Roborock er blitt dement, ellers er jeg fornøyd med støvsugingsevnene dens. Den klarer hele førsteetasje her (ca. 90 kvadrat) uten tømming hvis den kjøres ca. hver dag. Ellers må den tømmes etter kjøkkenet. Ad dette med listestøvsuging, så må jeg koste et par støvfeller fram på gulvet med feiekost uansett (hund = store hybelkaniner), så da tar jeg oppå de mest synlige stikkontaktene og listene i samme slengen. Jeg koster også i trappa, så tar støvsugeren rusket når det har havna nede på golvet.
![]() |
|
|