|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolute Beginner
|
![]() Negler som fliser seg oppJeg har myke og svake negler i utgangspunktet, men i det siste har jeg stadig opplevd at de også fliser seg opp. Det er mange produkter som lover sterkere negler, men er det noe som faktisk virker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Negler som fliser seg oppNei. Eller Trind nail repair funker litt, men den flisinga harblitt helt håpløs her siste halvåret. Begynner å bli fortvila rett og slett. Er innmari ubehagelig når neglene er «for tynne» også innenfor det hvite.
![]() |
#3 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Negler som fliser seg oppPrøv en teskje med maltekstrakt daglig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Negler som fliser seg oppJeg ville rådført meg med lege først, men pga. benskjørhet er jeg satt på en solid dose kalsium og D-vitamin (langt høyere enn det som regnes som høy dose), og det har hatt oppsiktsvekkende virkning på neglene. Jeg hadde litt tynne og bølgete negler, som lett fliset seg. Nå er tykke, sterke og blanke og vokser fort. Minuset er at om de brekker nå, så brekker de grundig langt nede. Det er noe med alt!
![]() |
![]() |
#6 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Negler som fliser seg oppTenker som flere her at det kan være B eller D vitamin mangel. Så ville tatt tilskudd og sett på kosthold.
![]() |
#7 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Negler som fliser seg oppNok D-vitamin og kalsium fikk jeg beskjed om av lege da mine negler fliset seg veldig opp etter ammeperiodene. Det var noe med at kun kalsium ikke var tilstrekkelig - D-vitamin måtte også til.
![]() |
|
|