|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Tempur overmadrass - verdt pengene?Jeg sliter endel med vondter i kroppen, og jeg kan våkne fler ganger om natta av at det verker både i armer og bein.
![]() |
#3 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?Jeg bruker Tempurpute, og uaktuelt å bytte, men valgte å teste ut trykkavlastende overmadrass (og madrass) fra Ikea og har på ingen måte angret. Kjøper man madrass og overmadrass fra Ikea så har man 90 dagers returrett på begge (tror ikke det gjelder om man kjøper kun overmadrass). Så bor du i nærheten av en Ikea så kan det være verdt å teste ut kanskje?
![]() |
![]() |
#4 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?JAAAAA, har hatt min i minst 20 år! Nå har mannen kjøpt seg en også. Yngste sønn vil egentlig også har, for han elsket sengen min da han var yngre. Men han har i det minste fått pute da.
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?Jeg syns Tempur overmadrass er verd pengene. Hatt to stykker de siste 25 årene, og de har vært veldig gode for ryggen min. Har kun hatt på min side, for mannen min vil ha vanlig madrass. Sønnen min har en «tempuraktig» fra IKEA, og er fornøyd med den, men den er veldig langt unna en ekte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?Jeg har billigvarianten, Wellpur, fra Jysk. Mener den heter T110 og jeg betalte vel 2500 for den en gang for et års tid siden og det er halv pris. Jeg har revmatisme og sover mye bedre med ordentlig overmadrass. Vi byttet ut en Svane overmadrass som også skulle være bra, men den nye er mye bedre. Mulig Tempur er enda bedre, men jeg synes denne er bra også. Vi har forøvrig en original tempur pute og en Jysk-kopi (av den dyre sorten) og jeg liker Jyskputa bedre, men mulig det er mine preferanser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?Tempur er verdt pengene og du vil ha ekte tempur. IKEA og jysk sine etterligninger kan ikke sammenlignes med ekte tempur. Men det er viktig at du velger riktig fasthet på tempurmadrassen.
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?Ok, da er vel jeg den eneste som ikke likte Tempurmadrass? Jeg hadd en kort stund da jeg var syk, men jeg er avhengig av å skifte stilling ofte, og Tempurmadrassen holdt meg som gissel. Jeg sov på ingen måte bedre eller hadde mindre vondt.
![]() |
![]() |
#12 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?For myk tempur er helt forferdelig å sove i, synes jeg. Den må være fast slik at det går an å snu seg.
![]() |
#13 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?Den blir jo myk når det er varmt og steinhard når det er kaldt da. Jeg liker den best om vinteren.
![]() |
#14 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?Eg har kroniske smerter og er veldig glad for at eg kjøpte tempur overmadrass for 7-8 år sidan. Men eg har høyrd akkurat det som Niobe seier, frå andre. Og eg har inntrykk av at det er litt elsk/hat, enten funker det eller så funker det ikkje.
![]() |
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?De som ga den til meg trodde jeg kom til å elske den, så jeg holdt ut noen uker ekstra for å se om jeg ble vant til den. Men nei. Men jeg var undervektig, hadde knapt krefter til å bevege meg, og hadde kroppsdeler som dovnet bort etter kort stund i samme stilling. Jeg var muligens ikke så lett å ordne madrass til.
![]() |
![]() |
#16 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?
Joda, men det er stor forskjell på de hardeste (som jeg ikke fikk lov til å kjøpe av den ansatte i butikken. Hun nektet plent for at en norsk person kunne sove på den, den var det nemlig bare folk fra India, som var vandt til å sove på gulvet, som kunne sove på
![]() |
#17 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?Like ikke jeg heller..
![]() |
#18 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?Jeg aner ikke hva jg har siden den er så gammel, og mannen sier han kjøpte fast. Men selgeren hans sa det var madrassen under som var avgjørende for myk/hard den kjentes ut. Og det stemmer nok, for min kjennes hardere ut enn hans, selv om hans er helt ny. Jeg har nemlig hard kjerne, mens mannen valgte medium kjerne, da vi kjøpte seng fra IKEA for noen år siden. han angrer nå på sin myke kjerne, og det var bl.a. derfor han kjøpte Tempur overmadrass nå, pga vond rygg.
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?Forresten har jeg fått Tempur overmadrass flere ganger på sykehus når jeg har ligget lenge, bla. da jeg var høygravid, og det er på en måte IKKE det samme når den er pakket i tykk gummi først!
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?
Sykehus-Tempur er fryktelig. Men på intensiven måtte jeg. Men da måtte de til slutt finne en fra barneavdelingen.
![]() |
![]() |
|
|