|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Strikkehjelp - spot sweaterJeg har strikket i over 40 år og regner meg som en dreven strikker. Men nå har jeg måttet starte på nytt 3 ganger og er i ferd med å gi opp.
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Strikkehjelp - spot sweaterJeg har strikket to sånne gensere. Er også en veldig erfaren strikker, men den starten på oppskriften syns jeg også var skikkelig tungvinn og vanskelig å forstå. (Litt godt å høre at det ikke bare var meg…) Jeg ble så irritert at jeg endte med å «snu» oppskriften og strikke den nedenfra og opp med vanlig raglanfelling. Men jeg antar jo det er MULIG å følge oppskriften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Strikkehjelp - spot sweater
![]() |
![]() |
#5 |
I endring
|
![]() Sv: Strikkehjelp - spot sweaterDet er egentlig ikke økning både på vrangen og retten unntatt ved 1. Omgang. På vrangen skal du kaste med farge A og på retten skal den strikkes inn i mønster, med å strikke kastet vridd rett før merke maske og rett etter merke maske. Så for mønsteret sin del stemmer da diagrammet.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
Men, men, men. I mønsteret er det bare økning i annenhver omgang. Men hvis man øker i mønster på retten og med kast på vrangen så stemmer jo ikke mønsteret lenger?
![]() |
![]() |
#8 |
I endring
|
Ikke tenkt, bare gjør.
![]() |
#9 |
I endring
|
Det er 12 pinner som skal strikkes frem og tilbake så det gikk greit, men jeg er heller ikke fan av det der. Jeg er ikke fan av frem og tilbake strikk i det store og hele så jeg sitter å banner for meg selv på det prosjektet jeg nå har på pinnene
![]() |
#11 |
kamerat
|
![]() Sv: Strikkehjelp - spot sweaterNydelig genser, da! Så kanskje alle lidelsene er verdt det?
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Strikkehjelp - spot sweaterJeg lagde en tråd på en strikkeside på Facebook og fikk tips om en svært omstendelig YouTube-video. Det tar tid, men jeg gjør som i videoen. (Irriterende nok er det akkurat likt oppskriften. :grmf: )
![]() |
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg har veldig tro på at den blir fin. Jeg gjør den som et resteprosjekt, så det blir mye forskjellige mønsterfarger.
![]() |
![]() |
#14 |
I endring
|
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg strikket i Arwetta og Thalia fra Filcolana i bakgrunnsfargen. Arwettagarnet var samme farge hele veien og så hadde jeg forskjellige farger iThalia (samt noe rester av Tynn Silk mohair fra Sandnes). Diverse restegarn i mønsteret (mye Sterk fra DSA).
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Strikkehjelp - spot sweaterTakk!
![]() |
|
|