|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fornøyd
|
![]() Hvilken bil, og hvilket barnesete?Vi har bestemt oss for at det er på tide at vi kjøper oss en bil. Foreløpig er vi bare på tenkestadiet, og vurderer særlig to biler: Toyota Avensis og Volkswagen Passat. Begge stasjonsvogner.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilken bil, og hvilket barnesete?Det er i allefall god plass i Avensis'en. Jeg har jo danseplass i forsetet når Poden sitter bak meg, men nå er jo ikke jeg så lang. Tror allikevel det burde være grei plass for Arken-mannen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvilken bil, og hvilket barnesete?Vi har Toyota Avensis med AG Duologic i, og det setet er gedigent i forhold til HTS Be safe Izi Kid'en som er i min bil. Jeg er bare 1,68 og har veldig god plass i passasjersetet
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Hvilken bil, og hvilket barnesete?He, he, vi har en Hyundai elantra stasjonsvogn. Det er litt trangt men i baksetet har vi plass til knøtt i bakovervendt stol (eneste løsningen siden vi kun har topunkt i midten), og lillemann og storebror på pute. Jeg er ikke fornøyd med puteløsningen og skal kjøpe pute med rygg til dem. Kjøpte nesten i dag, men måtte stå over p.g.a. verkstedregning på 17000.... Men, jeg skal ha pute med rygg (beltestol heter det vel...) selv om løsningen vi har i dag er "godkjent". |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bil, og hvilket barnesete?Jeg kan iallefall si at vi hos OSS ikke kan ha bakovervendt bilsete bak førersetet, det må stå bak passasjersetet. (Vi har bare ett). Dette gjelder de fleste biler, fordi mannen min er 1,91 og klarer ikke å kjøre ordentlig når han må ha setet for langt framme. Vi har prøvd mange biler og problemet er likt i de fleste, men jeg skal tilstå at vi ikke har prøvd Passat og Avensis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hvilken bil, og hvilket barnesete?
Min mann er også 1.91 og det går faktisk greit å ha bakovervendt. Men det står i midten. Vi har et Acta Graco Cosmic xtp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
--
|
![]() Sv: Hvilken bil, og hvilket barnesete?Vi har Toyota Avensis, og synes det er god plass. Vi har et Akta Duologic sete bak passasjerplassen, og jeg sitter ikke med bena klint oppi dashboardet ihvertfall. (jeg er 176 og) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Hvilken bil, og hvilket barnesete?Vi har Toyota Avensis og med HTS bakovervendt sete (husker ikke modell jeg). Mannen er 197 cm og har plass til beina.
![]() |
#12 |
Wooohhoooooo
![]() |
#13 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bare husk at dette setet tar mye større plass etter at barnet veier 11 kg, fordi det skal monteres over kanten.
![]() |
#14 |
strikker
Her kan du finne ut hvilke biler som har ISOFIX:
![]() |
#15 |
strikker
Det er mulig den tar mye større plass mot forsetene? Men jeg tror den er markedets smaleste.
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvilken bil, og hvilket barnesete?Vi har volvo v40 og definitivt ikke plass til 2 bakovervendte seter (HTS besafe izi kid) baki - med mindre at jeg begynner som fast sjåfør og fast barnehageleverer og sånn....*svarer ikke på spørsmålet*
![]() |
#17 |
Ute på tur
|
Det er mulig det er det smaleste, men det bygger veldig i både lengde og høyde. I HTS setet har hodet til Junior kommet opp til kanten, mens det tror jeg faktisk ikke kommer til å skje i Duologicen, for den er så høy.
![]() |
|
|