|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hvor galskap er det å få hund?Jeg har vokst opp med hund og ønsker meg hund veldig. Opprinnelig planla jeg å få meg hund når storebror bare skulle bli litt eldre, men så traff jeg mannen og han var ikke så interessert i det. Hans argument mot, har i hovedsak vært at vi blir mer bundet. Vi kan ikke dra rett fra jobb for å spise ute f.eks. Vi er i veldig liten grad folk som reiser bort. Nå har vi jo en to-åring, så ut og spise rett etter jobb er liksom ikke et alternativ uansett, og svigermor som er den som passer to-åringen, passer gjerne hunden også.
![]() |
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?Jeg tenker at det absolutt ikke er galskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?Min umiddelbare tanke er at siden hund er noe dere kan bestemme om skal skje, bør en sånn avgjørelse tas når det er normal hverdag. Sårbarhet og et liv litt midlertidig ute av normal kurs, er hvertfall ikke tidspunkter hvor JEG har tatt de beste beslutningene. En hund er jo et familiemedlem som kan kreve en del, og jeg tenker kanskje at dere har litt mye å stå i nå? I min familie er det plutselig blitt alvorlig sykdom, og jeg kjenner at det hadde vært vanskelig for meg å stå for min motstand, hvis den som er mest sårbar og har det tyngst veldig gjerne hadde ønsket seg hund
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?Ikke galskap i det hele tatt. Og jeg tenker at en myk, lodden og varm valp vil være er helt utrolig lyspunkt å se fram til nå.
![]() |
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?Jeg hadde ønsket meg hund i tjuefem år da vi kjøpte vår. Mannen (som må er eksen) var skeptisk, men falt for et kull vi så på og nå er han hodestups forelsket i pelsen.
![]() |
#7 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?Hva er det de pleier å si? Ingenting er så sterkt som båndet mellom familiens hund og pappaen som ikke ønsket seg den! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?Ville tenkt på hvor mye tid jeg hadde til overs på en gjennomsnittlig hverdag. Hund tar en del tid. Tenkt over hvor mye den må være alene feks.
![]() |
#9 |
koko
|
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?Tja, både-og tenker jeg. Det er uendelig mange positive sider med hund, men også et ansvar som kan være heftig på toppen når uforutsette ting skjer i livet. Aller helst så vil det jo gå bra, på alle vis.
![]() |
#10 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?Jeg tenker at man enten må være to som er enige, eller være forberedt på å ta hovedansvaret selv og ikke blir sur på partner om denne ikke stiller opp nok.
![]() |
#11 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?Det er veldig mye arbeid, og jeg ville ikke fått meg hund mens jeg hadde små barn. Ikke nå som de er snart 10 heller. Men er man to voksne som er villige til å bruke mye tid på hund hver dag så er det jo noe annet.
![]() |
#12 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?Litt galskap, men utrolig mye kos!
![]() |
#13 |
Glad
|
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?
Eller mammaen.
![]() |
#14 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?Man må tenkte 8-15 år fram i tid også. Vi fikk hund når barna var 8 og 11 år og nå er ungene 17 og 20 år, en helt annen familiesituasjon. Hund krever mye og man er bundet. Samt at det er ikke riktig, etter min mening, å la den være for mye alene hjemme. Det betyr at vi har valgt aktiviteter, besøk og ferier/helgeturer slik st hunden er med. Alle hunder er ikke bare å plassere bort på kennel eller kjente/familie hunden ikke kjenner så godt eller ikke liker. De skal trenes opp og aktiviseres/stimuleres og særlig de første par årene er det mye. Man bør tenke seg godt om. Har man energi nok, lyst til å drive med trening og aktivisering i tillegg til det ungene krever hver dag og hver uke året rundt? Ihvertfall viktig å velge hunderase ut i fra sånne punkter.
![]() |
#17 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?Ikke galskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?Ikke galskap, men jeg tror jeg ville ventet til jeg så hvor sprek du er etter sykdom. Selv små hunder er megasterke når de drar ivei, min på 17 kilo kan nesten dra meg avgårde, og jeg er absolutt ingen liten flis. Selv jobber jeg som en tulling for tida, og ser godt at det faller mye på mannen min. Da er det godt at han er motivert.
I like big books and I cannot lie. Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11 Sist redigert av Luftslottet : 17-03-22 kl 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?Jeg var ikke gira.
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor galskap er det å få hund?Det er ikke galskap, men det er utfordrende.
Sist redigert av Niobe : 17-03-22 kl 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|