|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ditt aller beste tacotips?Vi får besøk i kveld og skal ha taco. Som vi har hver helg. Men vil gjerne ha tips til ny vri, nye ingredienser eller hva som helst som gjør måltidet litt mer ekstra. Selv anbefaler jeg egentlig alle å forsøke seg på hjemmelagde tacolefser, det er veldig godt, men det gidder jeg ikke selv i kveld. Vi blir 10 sultne mennesker, det blir for mye jobb akkurat nå. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ditt aller beste tacotips?-ferske hvetetortillas fra como Mexico. Finnes bl. a. på meny. I kjøledisken, ikke ved resten av tacogreiene Sist redigert av liefje : 26-03-22 kl 10:24. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ditt aller beste tacotips?Avocado moses og blandes med en dæsj sweet and sour, samt en god spiseskje rømme. Lettvint og god guacamole. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Ditt aller beste tacotips?Mangosalsa
|
|
|
|
#5 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Ditt aller beste tacotips?Søtpoteter i terninger, blandet med litt olje og tacokrydder. Stekes i ovnen i 20-25 minutter. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Ditt aller beste tacotips?Bytt ut kjøttdeig med kylling. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Ditt aller beste tacotips?Ja, de ferske tortillas fra Como Mexico. Varmes i stekepannen. Kyllingkjøttdeig fremfor storfe.
|
|
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ditt aller beste tacotips?+1 på de ferske lefsene fra Como mexico. Jeg lager søtpotetmos og refried beans, pico de gallo (tomat, gjerne søte småtomater, sjalottløk, masse koriander og lime) og bruker fetaost til. Jeg synes guacamolen fra bama er supergod, og lager derfor ikke min egen. Hjemmelaget mangosalsa med mango, sjalottløk, chili og lime er veldig godt til.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Ditt aller beste tacotips?Droppe kjøttdeigen/kjøttet helt og heller ha sprøstekte kikerter (med tacokrydder) eller enkelt og greit hermetiske bønner stekt lett i panne med godt smør, salt, pepper og det krydder du ellers liker. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ditt aller beste tacotips?Når vi snakker om Como Mexico lefsene, er det også veldig godt å lage quesadillas med dem. Smør salsa på en lefse. Ha på en blanding av revet ost og skivet mozzarella. Legg på en lefse til. Stek på tørr stekepanne, middels varme, til osten er smeltet og lefsen er lysebrun. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Ditt aller beste tacotips?Vi bruker nesten alltid lårfilet i stedet for kjøttdeig, vi bruker en krydderpose fra Rema som jeg syns er veldig god, den er svart med gul skrift og koster 5 kroner. Carnitas er også veldig godt dersom man har tid til å langtidssteke kjøtt, vi bruker å lage stor porsjon og fryse ned til flere middager. Ellers er jo syltet rødløk veldig godt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ditt aller beste tacotips?Vi har sluttet med kjøttdeig og bruker bare overlår av kylling! Bruker mango og hjemmelaget syltet rødløk + hjemmelaget guaccamole. Og små streetfoodlefser! Utrolig godt! Lager krydderet selv.
|
|
|
#13 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Ditt aller beste tacotips?Mangosalsa: Tomat, rødløk, mango, lime, chili etter smak og koriander grovhakkes i Foodprosessor. Veldig godt!
|
|
|
|
#15 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Ditt aller beste tacotips?Mango/jordbær saus er så godt oppi!
|
|
|
|
#17 |
|
Sv: Ditt aller beste tacotips?Jeg steker kjøttdeig med veldig finkuttet løk og sopp. Ingen har funnet det og lurer veldig på hvorfor tacokjøttdeigen er så saftig. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Ditt aller beste tacotips?Hjemmelaget krydderblanding. Jeg tar utgangspunkt i trines matblogg sin, lager den på slump.
|
|
|
#19 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Ditt aller beste tacotips?Vekk med osten. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Off the map.
|
Sv: Ditt aller beste tacotips?Jeg har ikke prøvd den, men tror jeg snart skal gjøre det, for det ser veldig godt ut.
|
![]() |
|
|