|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
Se resultatene: Hva vil du stemme i en potensiell ny folkeavstemning om EU | |||
Stemte NEI, vil endre til JA nå |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 9,82% |
Stemte JA, vil endre til NEI nå |
3 | 2,68% |
Stemte JA, vil fortsatt stemme JA |
40 | 35,71% |
Stemte NEI, vil fortsatt stemme NEI |
26 | 23,21% |
Stemte ikke, vil stemme JA nå |
19 | 16,96% |
Stemte ikke, vil stemme NEI nå |
10 | 8,93% |
Du har jo glemt det viktigste, så det er umulig å svare |
3 | 2,68% |
Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Nytt EU-valg, hva ville du stemt?Det er snart 30 år siden forrige folkeavstemning om EU, og gitt at du stemte da, vil du stemme det samme nå?
Sist redigert av Tallulah : 28-03-22 kl 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Nytt EU-valg, hva ville du stemt?Ja.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Nytt EU-valg, hva ville du stemt?Jeg stemte nei sist, og ville stemt ja i dag. For å være ærlig husker jeg ikke helt hvorfor jeg stemte nei, men siden jeg alltid har vært til venstre politisk er det jo der det har ligget. Det var vel også et slags "trygghetsvalg", man vet hva man har, men ikke hva man får.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nytt EU-valg, hva ville du stemt?Jeg hadde ikke stemmerett sist (jeg var vel rundt konformasjonsalder) og de er nok ikke den saken jeg har viet mest oppmerksomhet på å lande en mening om de siste årene heller, men jeg heller mot å være enig med dine argumenter.
![]() |
#10 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Nytt EU-valg, hva ville du stemt?Jeg var ung, politisk rød uten å være veldig politisk opplyst eller engasjert, men hadde fått med meg at man skulle stemme nei. Så studerte jeg statsvitenskap og det jeg lærte der fikk meg til å tenke at nei kanskje ikke var riktig likevel. Så ble det en blank stemme.
![]() |
#12 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Nytt EU-valg, hva ville du stemt?Jeg er fortsatt litt usikker, men vi gjør jo uansett alt som EU gjør via EØS avtalen, så da tenker jeg at vi liksågodt kan sitte rundt bordet og være mer delaktig i avgjørelsene.
![]() |
#13 |
I mål
|
![]() Sv: Nytt EU-valg, hva ville du stemt?Jeg stemte Ja sist og ville stemt Ja igjen. Jeg kan ikke forstå at det er fornuftig å stå utenfor rett og slett, og det forstod jeg ikke sist heller. I årene som har gått, har vi jo da blitt et slags "delmedlem" uansett, vi kan like gjerne bli fullt med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nytt EU-valg, hva ville du stemt?Utrolig vanskelig å svare på . Jeg var aktiv på Nei-siden. Ung Auf-er med en far som var leder i fylkets Bondelag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Nytt EU-valg, hva ville du stemt?Jeg stemte JA i 94 og mener fremdeles at det er best om vi er EU-medlem.
![]() |
![]() |
#16 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Nytt EU-valg, hva ville du stemt?
Akkurat dette |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Nytt EU-valg, hva ville du stemt?Ja da, ja nå. Jeg tror EU vil være helt sentrale i å løse klimautfordringene, fordi løsningene krever så tett og omfattende samarbeid på for eksempel regulering. Jeg tror generelt på tett, tett samarbeid, og mener også at det helt bestemt er fredsbevarende. Fri flyt at arbeidskraft og kapital har vært helt vesentlig for velferdssamfunnet vårt, men om vi også skal kunne være med på å løse de utfordringene denne flyten gir (for eksempel på arbeidslivssiden), bør vi komme på innsiden og kunne påvirke mer.
![]() |
#18 |
can-jur
|
![]() Sv: Nytt EU-valg, hva ville du stemt?Ville stemt nei. Hadde ikke stemmerett sist men var aktivt engasjert.
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Nytt EU-valg, hva ville du stemt?Syns argumentene om landbruk har mye for seg, Floksa. Jeg husker jeg savnet det sist, at noen fra nei- eller ja-siden kunne si at "ja, akkurat det du sier der er en ulempe. Jeg syns fordelene totalt sett er større, men du har rett i at akkurat X er en nedside ved mitt standpunkt".
![]() |
#20 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Nytt EU-valg, hva ville du stemt?Jeg vil gjerne beskytte vår matproduksjon, matsikkerhet og minimal bruk av antibiotika. Men hva konsekvenser og forskjeller er på EU og EØS i dag, jeg har ikke peiling. Tok samme t-bane til byen som Johan J Jakobsen valgdagen 1994, lurte på hvor spent han var for dagen. Jeg stemte nei og følte det var et begrunnet valg den gang, nylig russ med samfunnsfag hvor EU hadde vært sentralt. Sammen med glasnost og perestrojka.
![]() |
|
|