Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Islender. Hvor lang? Hvor kort? Crop top?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-22, 22:54   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Islender. Hvor lang? Hvor kort? Crop top?

Jada. Jeg og finull har kommet sånn halvveis overens og jeg strikker meg islender i finull, etter sånn gratis oppskrift fra Rauma. Der står det at i str M skal man strikke 30 cm bol før man feller av til ermer.

Nå har jeg (nesten) lært at man bare skal følge oppskriftene og ikke tenke sjæl, men 30 cm? Blir ikke det mer som en crop top på en halvgammel firebarnsmor?

Noen andre som har strikket islender i kort modell? Skal jeg felle til ermer etter oppskriftens 30 cm eller høre på magefølelsen som sier at jeg skal legge på minst 5 cm om jeg ikke skal ende med å gi en nystrikket islender til de sylslanke tenåringsdøtrene?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.