|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Omsøm av gamle (pels)plaggVi driver og tømmer det som var mitt gamle ungdomshjem, og da dukker det opp ganske mange skatter underveis. Begge barna har kastet seg over plagg som jeg, broren min og moren min har brukt. Og i den siste runden dukket det opp masse gamle kåper og jakker i et skap innerst i en bod. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Omsøm av gamle (pels)plaggJeg driver ikke med sånt selv, men vet at Marie Hansen (@stoffavhengig på Insta) driver med dette og er "i vinden" på omsøm. Kanskje noe å følge, selv om jeg ikke aner om hun har noe med pels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Omsøm av gamle (pels)plaggJeg ville gått til skredder med pels, rett og slett fordi det krever en del av symaskinen å greie å sy i skinn.
![]() |
#4 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omsøm av gamle (pels)plaggJeg arvet en utrolig vakker pelskåpe, og den leverte jeg til buntmaker for omsøm. Det kostet en liten formue, men siden den var så vakker, så kostet jeg det på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Omsøm av gamle (pels)plaggDu trenger en skikkelig symaskin beregnet på skinn. Sjekk med en buntmaker om hjelp.
![]() |
#6 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Omsøm av gamle (pels)plaggHvis du ikke vil gå med pels, er det mulig å sy om til pledd i stedet.
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: Omsøm av gamle (pels)plaggDet er mulig jeg rett og slett må til en buntmaker. Selv om jeg tror kaninen kan sys på ordinær maskin. En buntmaker vil i alle fall kunne hjelpe meg med å sette på en kant nederst på saueskinnsjakken.
Det er en mulighet. Men det tenker jeg er mer aktuelt for en mink- eller revekåpe. Kaninen kan fint skjules som fôr i en kåpe med et litt penere snitt. Og jeg har ikke lyst på et persianer-pledd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Omsøm av gamle (pels)plagg
Jeg sydde pledd av en gammel pels arvet av mamma.
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: Omsøm av gamle (pels)plagg
Den er såpass gammel og velbrukt at den har røytet fra seg, tror jeg. Det var et veldig godt tips å fore hette og votter med det. Da får jeg gjenbrukt hele skinnet på en fin måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Omsøm av gamle (pels)plaggKaninskinn tror jeg du greier å sy med vanlig symaskin, om du kjøper skinn-nål. Jeg har en ørelapplue fra Stetson med kaninpels, den kom godt med i vinter. Elsker den.
![]() |
#12 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Omsøm av gamle (pels)plaggEt lite obs: Sjekk om hunden blir vill av kaninpels før du legger mye arbeid i å lage noe fint.
![]() |
|
|