|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Søt og rar
|
![]() Kofferter for sommerfamilienJeg har igrunn aldri kjøpt koffert før
![]() |
#2 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kofferter for sommerfamilienHar ingen konkret anbefaling, men vil opplyse om at Morris har en 3 for 2-kampanje på kofferter på gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Kofferter for sommerfamilienHot tips- sist jeg kjøpte kofferter valgte jeg to størrelser. For å ha fem like store kofferter tar ekstremt mye plass mellom reiser. Så bytter vi på hvilken koffert vi bruker, en gang ble den minste felles sko/støvel-koffert også, og andre tyngre ting.
![]() |
#4 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Kofferter for sommerfamilienKjøpte altså ett sett med 3, og ett med to som passer inni hverandre, og angrer ikke. Har alltid en koffert i passende str på denne måten.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kofferter for sommerfamilienMine to på 13 og 17 har trillekoffert fra Epic. De kan utvides.
![]() |
#6 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kofferter for sommerfamilienMitt tips er å kjøpe koffert med fire doble hjul, slik at den kan trilles uten å måtte vippes |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Kofferter for sommerfamilienVi har en stoffkoffert fra Samsonite, kjøpt brukt. Sånn mellom str. Den har overlevd alt vi har utsatt den for. Er 20 år gammel. Har hatt menge elendige billig kofferter i mellomtiden som knapt tåler en flytur. Så mitt tips er å gå for en litt dyrere (enn Europris).
![]() |
![]() |
#8 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Kofferter for sommerfamilienVi kjøpt 4 lette samsonite med 4 hjul så de trilles lett av barn for 8+ år siden og de er like gode fortsatt. Fire ulike farger og veldig synlige på rullebåndet, som var et pluss når barna var yngre og ikke så flinke å vente på koffertene.
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Kofferter for sommerfamilienMitt heiteste tips er å kjøpe kofferter i knallfarger. Etter at jeg mista en svart, generisk stoffkoffert på flyplassen i Berlin og det tok 10 dager før de fant den (da var jeg kommet hjem igjen
![]() |
#10 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kofferter for sommerfamilienVi har et stort utvalg av kofferter hjemme. De fleste er kjøpt på salg her hjemme eller på ferier i Asia på markeder hvor det er veldig billig. De holder likevel bra. Anbefaler fire hjul og to størrelser som går inni hverandre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Kofferter for sommerfamilien
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Kofferter for sommerfamilienVi har flere, og de billige hae vært minst like gode som de dyre. Vi er mest fornøyd med de fra Europris. God pris, fire hjul, kan utvides, solide. Fine størrelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Jeg har en knalloransje diger sak fra Europris. Lett, enkel å trille, utvides og har vært med på mange ferier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
can-jur
|
Kanskje vi har vært ekstra uheldige? De har ikke tålt håndteringen på fly og fått slått i stykker både håndtak og hjul.
![]() |
![]() |
#15 |
koko
|
![]() Sv: Kofferter for sommerfamilienEr ikke skikkelig tråd før noen foreslår noe helt annet. Det er kofferter dere skal ha, ikke duffelbags? Tar null plass å lagre, har plass til imponerende mye bagasje. Og, viktigst, er kjempepraktisk å kunne slenge den på ryggen når man skal forflytte seg.
![]() |
#16 |
kamerat
|
![]() Sv: Kofferter for sommerfamilienI likhet med Syrinx kommer jeg inn for å anbefale Noe Annet: Jeg forguder min konverterbare trillebag/ryggsekk fra Osprey, som er en litt eldre modell av denne. Den har kjempegod plass, pakkes som en koffert, er veldig god å trille og har et fullverdig ryggsekkbæresystem som er lett å svosje fram (ligger bak glidelås). Uvurderlig når man f.eks. plutselig må bære bagasjen sin opp en masse trapper i Roma eller på en gresk øy.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
En sånn har jeg også, og er utrolig fornøyd med den. Ønsket meg koffert til jul og fikk denne.
![]() |
![]() |
#19 |
koko
|
Det er sikkert individuelt, jeg merker ikke noe på de transportetappene jeg bærer en sjelden gang.
![]() |
#20 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Kofferter for sommerfamilien3 for 2 på Morris er et godt tilbud. Jeg kjøpte Epic 60 x 45 cm til en USA tur. Den er ekspanderende og god å trille, lett egenvekt. Til sydenturen bruker vi Samsonite liten som kan være håndbagasje, lette, triller godt og kan stappes med minst 8 kg. De små samsonitene med fire doble hjul er absolutt mest foretrukket her.
![]() |
|
|