|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspassDet er et større hylekor på gang i diverse leserinnlegg fordi Tusenfryd fra denne sesongen velger å selge prioritert pass for å kunne gå foran køen.
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspassJeg har ikke sansen for det, og synes det burde være likt for alle. Vi var i dyreparken i fjor, og jeg hadde ikke fått med meg at man kunne booke plass på bobbanen blant annet, og fikk beskjed om at det var ikke vits i å stille seg i kø for alt var fullbooket hele dagen. Det var litt nedtur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
can-jur
|
![]() Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspassMine barn er jo fattigmannsbarn som aldri har fått fastpass.
![]() |
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspassJeg synes det er veldig unødvendig å kalle det hylekor. Det er gode argumenter som fremføres.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 31-05-22 kl 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kleintje I + II
Jeg prøvde å provosere frem en debatt, hadde jeg brukt mindre belastende begrep hadde det jo ikke kunne bli noen diskusjon. Hylekor begrepet var kanskje litt vel mye , men jeg hadde ikke trodd at det skulle skape så mye debatt. Det er jo veldig vanlig i andre parker fra før av. Det at dersom man ikke har booket på forhånd betyr at en ikke får muligheten i det hele tatt, hadde jeg ikke fått med meg.
![]() |
#8 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspassJeg ble også overrasket over styrken i reaksjonene. Jeg forstår godt argumentene, men slike ekspresspass er jo velkjente fenomen, og jeg har egentlig ikke tenkt over før at det ikke finnes i parker i Norge. Er det fordi det primært er barn som er målgruppen som gjør at vi reagerer, tro? Priority boarding på fly for eksempel vekker vel ikke i nærheten av samme reaksjoner?
![]() |
#9 |
Dragedytteren
|
Jeg tror det er sterkere reaksjoner fordi det gjelder barn, og fordi det blir så veldig tydelig.
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg reagerer på retorikken din fordi FP for meg er et sted hvor det er mye mindre polariserende retorikk enn veldig mange andre steder. Og derfor sier jeg fra til deg at jeg synes det er ugreit.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kleintje I + II
Oki, jeg tar kritikken din til meg. Jeg satte det nok unødvendig mye på spissen som du påpeker.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspassVi var på Liseberg i helgen. Der kan alle som gidder å laste ned appen booke tid for seg (og inntil 5 til) på attraksjoner. Det er forholdsvis få som kan booke slik at køen blir veldig kort. Dette koster ingen penger, og man kan bare booke én attraksjon pr telefon. Mens man venter i den virtuelle køen kan man stå i fysisk kø til andre attraksjoner.
Sist redigert av Tjorven : 31-05-22 kl 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
I mål
|
![]() Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspassDet er flere parker i utlandet som har sånn, også Legoland feks, så jeg er ikke overrasket. Men jeg synes det er ugreit likevel fordi opplegget ellers er elendig på Tusenfryd og det er svinedyrt. Jeg har ikke vært der på evigheter. Minstemann har aldri vært der så mulig han bør få komme dit en tur, men jeg venter i det lengste. Vi skal til Liseberg til sommeren isteden; det er noe helt annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspassJeg er litt delt. Det gir jo et a og b-lag. Kommer ikke til å boikotte Tusenfryd pga dette , men er der svært sjeldent. Jeg synes det er mer problematisk at det innføres der enn at det allerede er i utlandet. Det har kanskje med parken forøvrig å gjøre, blant annet er køene bare utrolig meningsløs venting kontra i Legoland hvor de har Lego, utstillinger osv i køen. I prioritetskøen i Legoland er det forresten kun nordmenn… |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspassMan kommer jo med flyet uansett, man må bare vente litt lenger. I fornøyelsesparker derimot kan man risikere å ikke få vært med på attraksjoner, og det ekslukderer de som har dårlig råd. Det er dyrt nok som det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Make it count!
Snakker du om ordningen på Tusenfryd nå? Om de selger 50 ekspresspass hver dag, så vil ikke det være utslagsgivende for at resten ikke får kjørt attraksjonene. Av og til er det laaaange køer på de største attraksjonene, men man når jo fram til slutt.
![]() |
#17 |
finner ut av mye
|
Jeg har ikke vært på/i Tusenfryd siden jeg var 13, da jeg uforvarende stjal en kulepenn, og har ikke planer om dra dit. Jeg er imot sånne ordninger generelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Make it count!
Poenget mitt var at ordningen neppe fører til at det er noen som blir utelukket fra å kjøre attraksjonene, selv om det er andre kritikkverdige ting ved den.
![]() |
#19 |
I mål
|
![]() Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspassJeg tror helt ærlig det er sterke reaksjoner fordi Tusenfryd fra før er en pengemaskin som vurderes som ganske dårlig av mange, og på ingen måte står i forhold til prisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Make it count!
Ja, for all del, Tusenfryd har et dårlig rykte blant mange, (men har også smekkfull park, så folk kommer jo). Jeg har likevel inntrykk av at denne debatten trigger andre ting i folk enn det. Retorikken minner mer om privatiserings- og klasseskilledebatt enn at folk grunnleggende synes Tusenfryd er et drittsted.
![]() |
|
|