![]() |
#1 |
finner ut av mye
|
![]() Lage stige?Det er en avsats, eller hva det kalles, i trappen som det hadd vært kjekt å kunne bruke til lesekrok f.eks. Men da trengs det en stige av noe slag for å komme seg opp. Det er ca 160 cm fra det øverste trinnet på bildet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lage stige?Det er kanskje vanskelig å ha en stige der uten å måtte fjerne rekkverk? Kunne det være en idé å lage noen trinn som festes i selve veggen over og under rekkverket?
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Lage stige?
Ja, det er noe sånt jeg vurderer. Men de må jo tåle en del vekt, og det er gipsvegg. En annen ting jeg har tenkt på er å få laget en løs stige som kan settes på skrå mot veggen. Men da men den være sånn at den ikke sklir bakover for det er åpne trappetrinn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
finner ut av mye
|
Det har jeg også vurdert, men ser for meg at det blir vanskelig å klatre opp når den henger inntil veggen. Blir ikke plass til føttene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Lage stige?Ribbevegg?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 24-06-22 kl 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Lage stige?Det er påbudt med gelender på begge sider. Det er ikke så lenge siden det var en sak om det, men finner ikke igjen akkurat den nå.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Lage stige?Men hvor langt ned er det fra avsatsen til det nederste trinnet der? Ikke for å være party poop, og jeg elsker å klatre og har latt ungene klatre i hva nå enn de har funnet av trær, men på et tidspunkt blir det behov for å sikre også. Om tanken er en avsats man skal slenge rundt og slappe av på så bør det settes opp en form for rekkverk også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lage stige?Jeg leide en hytte med hems i fjor, der hadde de trinn skrudd på selve veggen og man klatra rett opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|