|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sammenligne to ark i en ExcelfilTo ark i en Excelfil. Jeg må noen ganger per uke sammenligne dem og se om noen har endret noe i det ene arket. Rader kan ha blitt lagt til også. Finnes det noen quick fix i stedet for finn rad og hvis? Arket er per nå brukt fra kolonne AZ til rad 400. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Sammenligne to ark i en ExcelfilKan du bruke spor endringer i den ene fanen som det gjøres endringer i? Da vil du enkelt se hva som er endret.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Sammenligne to ark i en ExcelfilMartis, kan jeg nullstille spor endringer på noen måte? Det går jo å gjøre det, men krever litt mer, det enkleste var om jeg enkelt fikk fasit på hva som er endret gjennom at noe blir rødt eller det står Yes i et felt osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Sammenligne to ark i en ExcelfilJeg tror ikke den funksjonaliteten ligger lett tilgjengelig i Excel, men det er mulig hvis du får laget en makro. Jeg har fått hjelp til å lage det på et svært regneark, og det er gull verdt. Så om du kjenner noen som er litt mer enn gjennomsnittlig datakyndig ville jeg ha bestukket dem.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sammenligne to ark i en ExcelfilKan betinget formatering /dublettkontroll virke? For å skille ut de som ikke er like i begge varianter? Men, med så mange ulike rader og kolonner det kan endres i er vel ikke det så lett heller.
![]() |
#6 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sammenligne to ark i en ExcelfilBare en helt annen tankegang: kan dere si at ulike typer stillinger gir ulike varianter av roller i systemet? På den måten så vil ikke tilgang per bruker være det interessante, men at hver stillingstype krever et gitt sett med roller. Det krever dog en god gjennomgang for å definere et tilstrekkelig rollesett, og at segregation of duties er ivaretatt, men kan avhjelpe vedlikeholdet i fremtiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Sammenligne to ark i en Excelfil
Ja, det hadde vært en super løsning.
Problemet er at det mange steder står det samme i filen så jeg tror ikke det hjelper
Vi har dette til viss del, men utfordringen er at det er for mange unntak. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|