|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?Jeg er virkelig ikke god på å få lest bøker, og den siste jeg leste var antagelig i jula (eller forrige sommer...), men nå har jeg lest tre på en uke; alle tatt med fra hurtiglån på biblioteket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?Jeg banner sikkert i kirka nå, men jegvfår stå han av som de sier på nordnorsk. Lucinda Riley Serien om de 7 søstre. Drama romantikk, spenning, historie.
![]() |
#3 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?Denne leste jeg i fjor: The Memory Police av Yoko Ogawa (1994, oversatt til engelsk av Stephen Snyder i 2019). Noen vil nok kalle boken en SF eller fantasy, jeg kaller den filosofisk. Hva er egentlig minnet og hva skjer når minner blir borte? Den var spennende og interessant i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?Liker du litt rå spenning/krim, hakket mer brutalt enn Jo Nesbø anbefaler jeg Butler/ Øhrlund sin seier om Silfverbielke.
![]() |
#6 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?Her er det noen anbefalinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?
De 7 søstre har vært min ferie - lesing de siste årene, jeg har kjøpt meg et par av dem på sommertilbud til 99 kr hvert år. Nå er jeg ajour og skal nok skaffe meg den savnede søsteren denne sommeren.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?«Still Life» av Sarah Winman er aldeles nydelig.
![]() |
#9 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?Jeg fortsetter å anbefale "Grand Hotel Europa" av Ilja Leonard Pfeijffer. Herlig maksimalistisk og fornøyelig lesning, litt nærmere beskrevet i tråden som Frukt linker til.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-07-22 kl 01:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?Min favoritt av sommerens bøker så langt er "Jeg lever et liv som ligner deres" av Jan Grue. Ikke så lang, men særdeles lesverdig.
![]() |
#11 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?Jeg har grøsset meg gjennom Sovjetistan av Erika Fatland, og anbefaler den til alle.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?Den eneste boka jeg har klart å lese i år (og jeg som elsker å lese) er Mordene på Fleat House av Lucinda Riley. Den likte jeg veldig godt. Jeg har dog ingen planer om å lese de andre bøkene hennes, jeg leser bare krim og spenning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tøff
|
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?"Dragemannen" australsk politikrim. Godt oversatt synes jeg. Jeg har også fått anbefalt "Hesteguttene" Av Johan Ehn, det er en ungdomsbok, men skal visst fungere godt for voksne. Jeg har akkurat kjøpt Papirslottet på e-pub format og krangler med den for å få den på Kindle, men den skal visstnok og være god. ��
![]() |
#14 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?Jeg leser biografien om Kim Friele nå og anbefaler den gjerne. Ellers liker jeg hodt Agnes Ravatn, Marit Eikemo, Nina Lykke og Monica Isakstuen.
![]() |
#15 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?
Den kjøpte jeg i går, og skal kose meg med i ferien! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?Den ligger på min Kindle også. Leste Grensen for en stund siden, og likte den veldig godt, så gleder meg til å lese Sovjetistan.
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?Kan skrive under på Grensen. Har planer om å lese Sovjetistan etter kvart.
![]() |
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?Sovjetistan ligger i veska. Klar for tog gjennom Europa.
![]() |
![]() |
#20 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hvilke bøker skal jeg ta med på neste ferie?Max, Mischa og tetoffensiven av Johan Harstad er en utrolig god bok, og en murstein så du slipper å ta med så mange bøker. Ikke trist og ikke omfattende familietragedie, men rett og slett utrolig bra lesing. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|