|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
finner ut av mye
|
![]() Renhold - tips og triksHar dere noen smarte tips i forhold til renhold, produkter eller utstyr som er kjekt å ha? Og bør man bruke egne vaskemidler på laminat slik som Pergo påstår? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Renhold - tips og triksJeg følger Ekotipset på instagram og har lest boken hennes. Hun holder seg til naturlige midler som eddik, bakepulver, sitronsåpe etc. Synes det aldri har vært så rent hjemme hos meg som nå.
![]() |
#3 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Renhold - tips og triksJeg har funnet mange tips på en instagramkonto "aurikatariina". Hun har klart å få noen rengjøringsting til å (nesten) bli gøy, anbefaler å se hvis du trenger inspirasjon. Jeg har begynt å bruke en svamp og et rengjøringsprodukt hun anbefaler.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Renhold - tips og triksJeg følger Vaskmedmeg på instagram. Fine tips og triks for å holde bolig ren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Renhold - tips og triksJeg har funnet ut at jeg må ha det jeg trenger lett tilgjengelig. Da kan jeg raskt ta over ved behov og slipper bruke tid på forberedelser når jeg først har bestemt meg for å gjøre noe.
![]() |
#6 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Renhold - tips og triksJeg har en flaske med en blanding av eddik, vann og zalo, den bruker jeg til det aller meste.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Renhold - tips og triksTakk for gode tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Renhold - tips og triks
Smart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Renhold - tips og triksDere som bruker eddik; stinker det ikke noe infernalsk? Mannen vasker noe medisinsk utstyr med det innimellom, og det er nærmest uutholdelig å være i huset en god stund etterpå. Han bruker ikke mye. Skal nevnes at jeg har ekstrem luktesans, og andre ikke plages så mye av det, men allikevel. Ergo, jeg tar knapt i flasken
![]() |
![]() |
#12 |
VeloppDragen
|
Nei, jeg merker ikke lukten.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Renhold - tips og triksMan kan ha litt eterisk olje i eddikblandingen for god lukt. Det får man tak i på f.eks. helsekostbutikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Renhold - tips og triksI går vasket jeg dusjdørene uten at det føltes som et selvmordsforsøk. Jeg har brukt produkter med altfor mye klor. I går brukte jeg Jif WC Gel, og da fikk jeg puste. Rent ble det også.
![]() |
![]() |
#15 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Renhold - tips og triksC vidunderkrem fra Csoaps er helt fantastisk på det aller meste.
![]() |
#16 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Renhold - tips og triksMitt triks er å vaske alt med våtservietter. Jeg er en slask og en sjuske.
![]() |
#17 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Renhold - tips og triksMitt triks er å ha noen våtservietter og sprayer 8pluss papir) på badene og kjøkkenet sånn at det ikke er tiltak å hente det frem fra vaskerommet. (Har vaskehjelp annenhver uke, så min sjuskeløsning funker i mellomtiden). Og en lett støvsuger som kan dras over kjøkkengulvet ved behov. Største bøygen er soverommene, for de tar ikke vaskehjelpen, og det er ikke rengjøringen som tar tid, men ryddingen.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Renhold - tips og triksRobotstøvsuger er mitt beste triks, vi fikk den i vår, og kan ikke skjønne hvorfor vi ikke har kjøpt tidligere. Gulvene må holdes ryddige (vi har en 5-åring som er mester i å dra leker utover, så huset var tidligere aldri ryddig) for at den skal kunne støvsuge og vaske effektivt, og når rydding, støvsuging og gulvvask er unnagjort er ikke bøygen for å vaske andre ting så stor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Beste trikset! Jeg har våtservietter på alle badene. Tar alt med dem. Kjapp tørk av toalettet, gulvene, flekker på gulvene, støv osv osv.
![]() |
|
|