|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når en hund må få slippe:-(Hunden vår er vel 7 år og har vært mye syk i sitt liv. Allergier med alt det følger av infeksjoner alle mulige steder, stoffskifteproblematikk, prostata, ubestemmelige smerter i bena som kommer av og til, og det siste var bukspyttkjertelbetennelse. Han var kjempedårlig i starten av juli, kom seg av det, før han igjen fikk en runde med oppkast forrige helg. Nå mener dyrlegen at det er på tide å la han få slippe. De mener at immunforsvaret hans er så dårlig at det ikke er snakk om hvis men når han blir syk igjen.
![]() |
#2 |
Ad astra
|
![]() Sv: Når en hund må få slippe:-(Så inderlig vondt.
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Når en hund må få slippe:-(Huff, det er så fælt når kjæledyr blir syke.
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Når en hund må få slippe:-(Det er grusomt, men mitt råd er å lytte til veterinæren. Vår hund ble bare 6 1/2. Jeg er veldig glad for at det ikke var jeg som måtte ta avgjørelsen, det vil si, det var det jo sånn formelt, men det var veterinærens klare anbefaling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Når en hund må få slippe:-(
Vi havnet i det dilemmaet. Vi dro hjem fra veterinæren og ville tenke litt på det. Hvor og når og sånt. Men veterinæren sa at hans erfaring er at det for mange blir verre av å utsette. Enden på visa var at vi ringte tilbake en time etter vi kom hjem og spurte om vi kunne komme tilbake med en gang. Å vente var helt uutholdelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
can-jur
|
![]() Sv: Når en hund må få slippe:-(Å det er så vanskelig. Vi er i siste fase med vår eldste og dato var satt tidlig i august. Men så kviknet han sånn til så han slenger med fortsatt. Det er vanskelig når det ikke er akutt og man bare må bestemme seg. Men min erfaring (og jeg har vært gjennom dette mange ganger) er at gruinga er verst. Det ER vondere å grue seg enn når det er gjennomført. Og for hunden spiller det ingen rolle om det går 14 dager eller 4 mnd.
![]() |
![]() |
#9 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
#11 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Når en hund må få slippe:-(Så vondt, Erica. Jeg tenker ennå på hunden jeg vokste opp med, tror sjelden jeg har vært så sønderknust som da han måtte slippe. Det som hjalp oss, var at dyrlegen var tydelig. Håper det hjelper dere litt også.
![]() |
#12 |
Hekta
![]() Sv: Når en hund må få slippe:-(Takk for svar alle sammen. Dyrlegen syns ikke vi skulle la han gå til han ble skikkelig syk igjen, for hun mener at han har hatt nok vondt den siste tiden med alt som har vært. Jeg tenker jo at hun vet hva hun snakker om, og at det kanskje er rett, men samtidig er det veldig vanskelig å gjøre det også. Vi klarer ikke å bestemme 2 uker frem i tid at det skal skje, det blir for vanskelig, så jeg tror vi må bestemme et par dager før det skjer bare.
![]() |
#14 |
Hekta
Uff ja, du sier noe. Minsten her er 17 og hunden er den som alltid er glad og blid uansett, og er viktig i hans liv. Jeg tror han kommer til å ta det tungt, men han har ikke så lett for å sette ord på ting. De andre to er flytta hjemmefra, selv om de er glad i hunden så er de ikke endel av deres hverdag.
![]() |
#15 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Når en hund må få slippe:-(Har avlivet hund to ganger, og anbefaler sterkt å rive av plasteret og gjøre det. Jeg mener det er best for hunden, hvis det at hunden skal ha det godt er viktigst. Vi har hatt både planlagt avliving og akutt, men selve avlivingen var jo lik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() |
#17 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Når en hund må få slippe:-(Vi valgte å lytte til veterinærens råd da vår kjære hund ble syk og måtte avlives, og ikke utsette og utsette. Jeg satt med hodet hans i fanget da han sovnet inn, og det var helt forferdelig trist, men likevel godt å se ham slippe å ha det vondt lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Når en hund må få slippe:-(Som første gangs hundeeier kjente jeg at jeg vek litt unna denne tråden. Det er jo en del av helheten, all gleden og alt ansvaret som følger med en hund. Gruer meg til det blir vår tur. Masse gode tanker og lykke til til deg, synes du har fått mange gode råd her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Dette tenker jeg også. Vi snakket om dette igår faktisk for søstera mi har en hund nå som begynner å skrante. Hun har jo vært igjennom det to ganger før og sa de gangene så dro de det litt langt og at de ikke ønsker å gjøre det denne gangen. Men hun hører at de begynner å snakke litt som de to siste gangene og da er det snart på tide. Litt sånn " virker jo litt bedre idag da kanskje" " logrer jo og er blid", "har jo spist maten sin". Man leter etter å utsette det lengst mulig. Jeg ville hørt på dyrlegen og bare gjort det så fort som mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Hekta
![]() Sv: Når en hund må få slippe:-(I dag tok vi den tunge veien til dyrlegen. Alle barna våre var med, og ene svigersønnen som var veldig glad i hunden. Det var fint å være der sammen med han gjennom alt, men fryktelig trist og så uendelig vondt å gå derfra uten han. Jeg er tom, fryktelig lei meg, og savner han allerede veldig mye.
![]() |
|
|