|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Jeg har i flere år hadd veldig kort hår, men forsøker nå å få det noe lengre. Håret mitt er ganske tykt, tørt og «frizzy». Jeg er avhengig av å bruke hårolje og rettetang. Jeg innser at jeg nok også trenger et produkt som kan holde det på plass når det er stylet. Jeg misliker at håret mitt føles alt for stivt eller seigt.
![]() |
#2 |
koko
|
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Jeg har helt annet hår enn deg, så mulig dette er et dårlig tips. Men pudder holder mitt superglatte hår under en viss kontroll.
![]() |
#5 |
koko
|
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Men altså, siden jeg har omvendt hår av deg og null frisørskills så ta høyde for at pudder kan være et skikkelig dårlig tips.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?
Jeg har en høysåte av tjukt og relativt glatt år, og hårpudder er helt genialt til å holde det der jeg vil ha det.
![]() |
#7 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Hårpudder er djevelens verk i mitt hår. Jeg har mye og tykt, grovt hår med fall/krøll.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 24-08-22 kl 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Jeg har også glatt og mykt hår som lett blir "flyvete", så dette er kanskje et skudd i blinde, men jeg ville spurt en frisør om et produkt som er i form av en krem eller paste, som gir litt hold og også roer småhår og brusete hår. Ellers er hårolje alltid et godt tips.
![]() |
#9 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Takk for tips!
Det høres ut som håret ditt er en slektning av mitt. Jeg skal ta en nærmere kikk på hårsprayene du tipser om.
![]() |
#10 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Jeg bruker hårolje etpar ganger i uken. Moroccanolje og eller Biosilk silk theraphy.
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Tørrshamo gjør håret tørt og livløst, men gir også volum. Jeg bruker et, som navnet tilsier når hået er skittent og jeg ikke gidder/har anledning til å vaske det. Typisk dag 3 for meg.
![]() |
#12 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Takk for tips! Jeg er som nevnt helt avhengig av hårolje. Håret mitt er så tørt at jeg bruker de feteste oljene, og flere ganger mellom hårvaskene. Jeg er ikke ute etter mer volum, og håret mitt er sjelden der at det ser veldig uvasket ut. Tørrsjampo har jeg ikke sett på som aktuelt annet enn slike med farge om etterveksten blir for tydelig.
![]() |
#13 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Personlig bruker jeg kun hårspray når jeg skal pynte meg, og da er som regel håret nyvasket. Ellers blir det ofte bare satt opp i en topp eller hale likevel. Men jeg liker virkelig ikke at håret kjennes stivt ut av spray. Ser en på jobb med tynt hår som sprayer seg til volum flere ganger om dagen.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Jeg bruker vel helst spray dagen før jeg skal vaske det, for etter spray føler jeg det trengs.
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Ja, jeg bruker krøllekrem når jeg vil fremheve krøllene og så fleksibelspray når alt er tørt. Må ha noe som definerer krøllene.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Jeg har tykt hår med en del fall, med alt for mye volum. Orker ikke å bruke rettetang hver dag, men syns hårkrem i fuktig, nyvasket hår temmer det verste bruset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Det er også lurt å pøse på med fuktgivende produkter i form av balsam, hårkur og leave-in, for dette bidrar til å gjøre håret mykere og mer medgjørlig. Og en lite klipp oftere enn du egentlig tenker at det behøves når du sparer.
![]() |
#18 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Jeg kommer stadig tilbake til disse to.
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Stylingprodukt for å holde på plass tykt og tørt «sparehår»?Jeg har leave in balsam fra Normal for øyeblikket. Funker greit. Kremen er også derfra. Curl girl er merket. Billig.
![]() |
|
|