|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Is-slottet (avsløring av handling)Har lest første del av is-slottet.
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Is-slottet (avsløring av handling)Har bare sett filmen, men basert på det ville jeg nok ikke ha lest boken om jeg hadde problemer med å sove. Ville heller lest noe lettbeint eller fantasy, noe som ikke gir næring til grublerier og bekymringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Is-slottet (avsløring av handling)Jeg har faktisk nettopp lest Is-slottet på nytt (sist var i 1990). Det som skjer med Unn inne i Is-slottet beskrives intenst, men vakkert, men det er relativt kort beskrevet. Resten handler om Siss og hennes reaksjon på at Unn er borte. Selv om boka er nydelig, er det ingen feelgood-bok, så jeg ville nok ha valgt noe annen lektyre akkurat nå, var jeg deg.
![]() |
#4 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Is-slottet (avsløring av handling)
Da blir det noe annet ja.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Is-slottet (avsløring av handling)Jeg har ikke lest den siden 1990-tallet eller før, men jeg husker den ikke akkurat som noe feel-good bok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Is-slottet (avsløring av handling)Ingenting av det Vesaas skriver er feel good. Det er mørkt og dystert alt sammen. Men likevel gruelig vakker.
![]() |
![]() |
|
|