|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Regelmessig rengjøring dusj med fliserHar ikke vaskehjelp lenger og innser at jeg mangler kunnskap om veldig banale rengjøringsrelaterte ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Regelmessig rengjøring dusj med fliserJeg tenker man må vaske manuelt, særlig ifht kalkbelegg, men også mulige soppsporer/ svartsopp osv. er det nødvendig å vaske manuelt med klut (ikke bare skylle med vann). Dersom man vasker opp en tallerken vil man vanligvis ikke bare spraye på og skylle av og tenke at den ble ren, som et eksempel. Så de Jif-reklamene er misvisende, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Regelmessig rengjøring dusj med fliser
Takk for lenker og godt poeng det med å ikke bare spraye på og tørke av, om enn litt skuffende for en lat dame som meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Regelmessig rengjøring dusj med fliserJeg synes Effekt toalettrens fra Europris er veldig god. Jeg spyler veggene med varmt vann, spruter på, lar virke noen minutter og skyller av med varmt vann. Det hender jeg skrubber litt med en gammel oppvaskbørste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Regelmessig rengjøring dusj med fliser
Den bruker jeg også.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Regelmessig rengjøring dusj med fliserJeg følger @vaskmedmeg på instagram, mange gode tips der.
![]() |
#7 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Regelmessig rengjøring dusj med fliserBruker enjo baderomsklut. Har også kalk dråper eller marmorskrubb om det er lenge siden sist. Med den bruker man bare kaldt vann etter dusjen og så kjenner man når belegget fjernes. Går veldig fort. Veldig mildt med de vaskemidlene som brukes også. Praktisk for late som meg at det bare sklir av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Regelmessig rengjøring dusj med fliserKan denne artikkelen være til hjelp?
![]() |
#9 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Regelmessig rengjøring dusj med fliserZalo og skrubbesvamp brukes til det meste her i huset, inkludert dusjen.
![]() |
|
|