|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Hull i ørene for dummies16-åringen har tatt hull i ørene i piercingstudio i dag - bare vanlige hull i øreflippene. Vi har kjøpt en salve på B ett-eller-annet og klorhexidin, men aner ikke hvordan dette skal påføres.
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hull i ørene for dummiesNår jentene mine har piercet har det blitt sagt at de kun skal bruke saltvann til å rense. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hull i ørene for dummiesIkke snurre.
![]() |
#5 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hull i ørene for dummiesSamme beskjed som de andre fikk vi. Vi skulle heller ikke tape om natten. Såret trenger luft og ikke å pakkes in så lenge. Vil jeg som ikke er helsepersonell tenke. Jeg kan ikke huske hva vi gjorde på aktivitet med kontakt og fare for støt.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hull i ørene for dummiesTo av mine har fått beskjed om å bruke pyrisept. De har brukt q-tip til å forsiktig rense rundt piecingen. Eldste tok på studio, mellomste et litt mer shady sted.
![]() |
#7 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hull i ørene for dummiesGanske nye hull i ørene i heimen her også. Piercingstudio ga beskjed om å ikke snurre/ta på de, kun spraye med saltvann ikke pyrisept eller klorhexidin, holde det tørt. Hvis det kommer puss og skorper, spraye med saltvann og tørke av med q-tips |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Unik
|
![]() Sv: Hull i ørene for dummiesSaltvatn. Ikkje noko anna. Kjøp små ampuller på apoteket (igrunn øyedråper) ta på ein Q-tips eller bomullsdott og vask forsiktig. Ikkje noko meir. La dei vera mest mulig i fred. Eit seriøst piercing studio ville ha gitt ho god informasjon om dette når ho tok dei.
![]() |
#9 |
can-jur
|
![]() Sv: Hull i ørene for dummiesDa poden her tok fikk vi med noen servietter. Som han ikke brukte. Ble en infeksjon men vi fikk bukt med den ved å vaske med saltvann og bruke pyrisept.
![]() |
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Hull i ørene for dummiesTakk for alle innspill!
Det er vel strengt tatt et (renommert, tror jeg) tatoveringsstudio, men jeg vil tro de er gode på piercing også. Jeg så etterpå at hun hadde fått et ark med noe informasjon, men hun er fortsatt usikker på hvordan hun teknisk sett skal gjøre det. Hvordan får man renset dem hvis det ikke er lov å røre dem? Og ja, klorhexidin var spesifikt nevnt, så det er ikke noe vi har funnet på.
![]() |
![]() |
#11 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hull i ørene for dummiesVi brukte sånne servietter fra frisørsalongen en liten stund, og så kjøpte jeg pyrisept spray, og bare brukte den morgen og kveld, foran og bak hullet (når jeg husket det).
![]() |
#12 |
Unik
|
![]() Sv: Hull i ørene for dummiesEg pleier å enten ta ein heil ampull med saltvatn på ein bomullpad og brette den over piercingen. Slik at eg får tatt både fram og bakside på ein gong. Eller tar nokre dråper på ein Q-tips og vasker forsiktig rundt piercingen. Sidan den kan vera ein smule øm dei første dagane ville eg nok helst brukt bomullspad først og gått over til Q-tips om nokre dagar.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Hull i ørene for dummiesDet virker jo som om også piercingstudioer har ulike anbefalinger? Min tok også helix-piercing, så mulig at rådene er annerledes da?
![]() |
#15 |
I mål
|
![]() Sv: Hull i ørene for dummiesLillesøster tok også hull på piercingstudio. Fikk med flaske med saltvannsspray der. Spraye på og bruke Q-tips for å få rengjort litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
villende
|
![]() Sv: Hull i ørene for dummiesKlorhexedin kan visst forsinke sårtilhelingen. Yngste fikk beskjed om å bare spraye med saltvann, og ellers la ørene være i fred. Hvis det ble infeksjon, fikk vi beskjed om å komme tilbake. Det fikk hun ikke, så jeg vet ikke hva de anbefaler ved infeksjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|