|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() KlatreutstyrEg vurderer å kjøpe noko basic klatreutstyr til mellomste til jul. Tenkte å kjøpe brukt, men eg veit ikkje heilt kva eg skal sjå etter. Klatresele er vel det einaste eg er sikker på.
![]() |
#2 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KlatreutstyrTil utebruk er det sele som er mest aktuelt. Tau får man stort sett lånt fra klubb/organisator.
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: KlatreutstyrInnendørs får man låne det meste ja, inkludert sele og sko, men akkurat sko ville jeg hatt selv.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 07-11-22 kl 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KlatreutstyrJeg ville nok ikke kjøpt sele brukt, de bør byttes hvert 5te år har jeg lært (oftere hvis brukt mye), så vær iallefall obs på om selen er gammel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: KlatreutstyrKalkpose har min. Og så er det visst bra med en klatrebukse, selv om jeg ikke helt ser forskjellen på det og en vanlig treningsbukse. Men jeg har jo ikke peiling.
![]() |
#7 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: KlatreutstyrKlatrer man inne så er det ofte topptau tilgjengelig og da trenger man ikke tau.
![]() |
#8 |
Semiaktiv
![]() Sv: KlatreutstyrNei, innendørs trenger man ikke hjelm. Hjelmen skal jo beskytte mot nedfall av stein ovenfra, ikke mot fall.
![]() |
#9 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: KlatreutstyrKarabinkroker hvis hun skal klatre på led. Klær som egner seg til klatring. Jeg har en bukse fra Bergans som er designet av Cecilie Skog. Den er både fin og god. Sist redigert av frukt : 08-11-22 kl 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Semiaktiv
![]() Sv: Klatreutstyr
Kanskje klatrebukser har noe ekstra forsterking? Fort gjort å få hull på knærne i alle fall (både tekstil og hud).
![]() |
#12 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
![]() Sv: Klatreutstyr
De er gjerne i slitesterk bomull med forsterkning på knær. Datteren min sin ser ut som en gravidbukse med myk søm i midja og er stram rundt ankelen.
![]() |
#13 |
Semiaktiv
![]() Sv: KlatreutstyrJeg har også alltid bare brukt vanlig treningstøy.
![]() |
#14 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: KlatreutstyrSko bør prøves. Mine er i den størrelsen jeg vanligvis bruker, og kunne ikke vært mindre. Dessuten finnes det ulike typer sko. Noen har veldig stiv såle, andre mykere, med borrelås og med snøring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Semiaktiv
![]() Sv: KlatreutstyrOg som sagt, litt jålete "status" å absolutt skulle ha krampesmå sko. Men det er ikke verdt det, for en nybegynner, og det kan ta gleden fra klatringa. Sko må prøves ja, fordi noen merker justerer for det at de skal være trange, og er derfor veldig små i størrelsen. De skal være trange, men ikke være drit vonde, man bør kunne orke å stå i dem mens man sikrer også, så man slipper å ta dem av og på.
![]() |
#16 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KlatreutstyrFor innendørs klatring: sko, kalkpose og sele, og evt. 60m tau. Tau som kun er beregnet på innendørs bruk er rimeligere enn utendørs tau, men om planen er å begynne å sportsklatre ute til sommeren feks ville jeg gått for utendørs tau med en gang.
![]() |
#17 |
Unik
|
![]() Sv: KlatreutstyrHo har tatt brattkortet, så det er på plass. Sko trur eg ikkje eg ser på no, ho bruker dei vanlige skoene sine når ho held på ute. Er vel helst med klassen ho har klatra no det siste året.
![]() |
|
|