|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Blunkefjes-smiley og brukJeg mottok en e-post fra et cateringfirma i dag og kjente på noe jeg har opplevd før. Jeg blir fullstendig forvirra av blunkefjes-smiley når den kommer fra andre enn kjæresten. Jeg oppfatter den som flørtende eller litt sånn «du er jo litt kort som ikke forstår dette».
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Blunkefjes-smiley og brukJeg merker at folk legger mye forskjellig i ulike emojier. Noen tror for eksempel at den som ler så den griner er trist. For meg er ikke blunkeemojien flørtende, med mindre konteksten er det, i en tinderchat for eksempel. Jeg bruker den til litt gomodig erting; "Du vet at du trenger ikke å gjøre ditt og datt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Blunkefjes-smiley og brukEg synes enkelte bruker den veldig malplasert og unngår å bruke den sjølv. Men ville tenkt at den andre nok legg noko anna i den eg meg, vise eg viss eg fekk ein sånn mail frå cateringfirma. Eg blir ikkje usikker av den, men eg stusser og tenker avsenderen burde fått eit smileykurs.
![]() |
![]() |
#5 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Blunkefjes-smiley og bruk
Ja, eller den versjonen av den som er på emoji-tastaturet på telefonen. Fekk ein gong ein melding med «Takk for at Barnet kan sitte på med deg og Ungen til aktiviteten. Da kan vi bygge platting.
![]() |
![]() |
#7 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Blunkefjes-smiley og brukJeg dropper cateringfirmaet fordi jeg synes det er uproft altså, ikke fordi jeg synes det er vanskelig å forstå kommunikasjonen. Jeg blir nesten alltid sur av det blunkefjeset, men innser jo at det nok er ment hyggelig eller skøyeraktig.
![]() |
#8 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Blunkefjes-smiley og brukJeg fikk nettopp hjerteøyne fra restaurant.
![]() |
#9 |
Librocubicularist
|
Eg har ein bekjent som avslutter alle setninger med «……….
![]() |
![]() |
#11 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blunkefjes-smiley og brukJeg tenker på den som ironisk eller å spøke. Jeg skjønner at bruken har endret seg en del siden jeg skrev ;-) på 90-tallet. Jeg bruker den derfor ikke lenger. Hva folk egentlig vil ha frem kan jeg være like usikker på her som på mange andre smilefjes. Jeg tror de blunker bare fordi de er hyggelige og at det ikke ligger så mye mer bak.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Blunkefjes-smiley og brukSmilefjes er vanskelig og morsomt, synes jeg. Akkurat den blunkefjes-greia bruker jeg aldri, fordi den er så stygg og fordi folk tolker den ulikt.
![]() |
![]() |
#13 |
Tatt på
|
![]() Sv: Blunkefjes-smiley og brukAltså, nå ble jeg litt flau. Jeg bruker den litt i betydningen "om du skjønner hva jeg mener" og når jeg er tøyser og/eller er flåsete.
![]() |
#14 |
Librocubicularist
|
Jobber du med catering og?
![]() |
![]() |
#15 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Blunkefjes-smiley og brukJeg fikk høre av en tinderfyr at jeg brukte for lite emojier, og det fikk meg til å virke sur og uinteressert. Da |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ctrl+z
|
![]() |
#18 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Blunkefjes-smiley og brukHaha, dette er et minefelt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg skjønner ikke at noen kan mene det er et lurt sjekketriks å irettesette folk.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blunkefjes-smiley og brukJeg er overrasket over hvor mye energi og ulike tolkninger man legger i en smiley.
![]() |
|
|