|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?Ja, finnes det?
![]() |
#3 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?Jeg bruker noe hårvannliknende greier fra Aveda, jeg har hår som rekker til ørene. Ikke tungt produkt (men er for å fremheve fall og krøller).
![]() |
#4 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?Har hun forsøkt en leave-in balsam?
![]() |
#6 |
Peppy!
|
![]() Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?Det spørs jo litt hva slags type hår hun har, vanskelig å komme med generelle tips mot frizz. Jeg har tynne hårstrå, ganske krøllete, blir fort mye frizz. Jeg vasker det hver dag, håret blir fort fett. Bruker sjampo og balsam som gir fukt, og kurer én gang i uken (fukt). Så bruker jeg Kerastase leave in som beskytter mot varmebehandling, og som gjør håret mykt. Så føner jeg med Dyson Airwrap, børsten glatter ut håret og fjerner all frizz. Er det fuktig vær ute tar jeg i bittelitt CC-krem fra Caviar og hårspray. Det høres jo massivt ut her, men er egentlig en kjapp rutine altså. Jeg har slitt veldig med håret, særlig høst og vår, med regn. Det holdt ikke for meg å «ta noe i håret etter vask», det måtte liksom et mer gjennomtenkt regime til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?Takk for svar!
![]() |
#8 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?Omtrent samme hårtype som meg høres det ut. Fukt hjelper mot frizz, i form av balsan eller kur. Jeg bruker produkter beregnet på krøllete hår jeg kjøper hos Normal, og vasker ikke håret mer enn et par ganger i uken. Å vaske det ofte gjør håret mitt fett.
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?Jeg har ca null fall, men mye sånne småhår som stikker ut. Syns redken all soft argan oil er helt topp. Jeg vet ikke om håret blir mer fett av det, mitt vaskes uansett hver dag - men det blir ikke fett samme dag hvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?Jeg mister hår i perioder, som følge av medisiner. Dermed har jeg alltid irriterende mye "babyhår". Denne håroljen fra Shu Uemura er den beste jeg har prøvd. Jeg tar bittebittelitt i hånden, og stryker håndflatene over håret. Babyhåret legger seg fint ned, resultatet blir glatt og jevnt, men uten å tynge håret eller bli fett. Det siste er veldig viktig for meg, ettersom jeg vasker håret mitt sjelden, og denne er mye bedre på det enn alle andre jeg har prøvd. Jeg har også fall/bølger i håret, som jeg ikke vil "tynge" bort.
![]() |
![]() |
#12 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?Det finnes "hårmaskara" som man kan bruke til å gre og temme hår som stikker opp fra hestehaler etc. Som denne.
![]() |
#14 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?Jeg bruker gele med lett eller medium hold. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|