|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
One of These Days
|
![]() Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?1. Maps of Our Spectacular Bodies - Maddie Mortimer |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?Det mø være Lucias siste reise. Utrolig bra bok.
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?Nivaq Korneliussen: Blomsterdalen. Utrolig sterkt om grønlandsk kultur, fremmedfølelsen, den høye selvmordsraten og samfunnets forhold til den.
![]() |
#5 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?Sinnapsykologen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?Jeg virkelig elsket Elif Batumans The Idiot og oppfølgeren Either/Or. Og akkurat nå er jeg totalt hektet på Tamsyn Muirs The Locked Tomb-serie (Gideon the Ninth, Harrow the Ninth, Nona the Ninth). (Takk, Skilpadda!)
![]() |
#7 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?Jeg leste omsider Max, Mischa og tetoffensiven av Johan Harstad, og den likte jeg veldig godt! Og Killing Commendatore av Murakami var også en storartet leseopplevelse.
![]() |
![]() |
#9 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?2022 viet jeg til gjenlesning av Discworldserien. Noen helt nye andre ble det innimellom, men ingen som sa pang. Så da blir det Nightwatch og Wyrd Sisters som ender på 1. og 2. plass i kampen om å bli årets beste leste bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?Jeg leste akkurat Helga Flatland sin Etterklang, den var velskrevet syns jeg, jeg liker henne godt! Boka var ganske ubehagelig men veldig fengslende.
![]() |
#11 |
One of These Days
|
![]() Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?
Å, to veldig, veldig gode bøker! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?Jeg satt akkurat med lister over årets bøker, filmer, konserter og albumer, så dette passet bra.
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?Jeg så det på FB, det var det som inspirerte meg, amylin! Jeg lagde akkurat en filmliste i filmforumet.
![]() |
#15 |
Panzerekstremfeminist
|
Åh, der minnet du meg på at den ligger i bunken med bøker jeg skal lese snart. Jeg har jo vært på Grønland i høst også, så nå skal jeg finne den frem.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?Vi er fem av Mattias Kaldbakken var min absolutte favorittbok jeg leste i fjor. Så utrolig sprø, velskrevet og kul. Jerv av Ida Fjeldbraaten var også en favoritt og ikke minst Linn Ullmans Jente 1983.
![]() |
#17 |
Borte
|
![]() Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?Jeg tok et skikkelig raus på 2. verdenskrig i 2022, og mye var ganske oppramsende og ikke akkurat litterære opplevelser, men når jeg ser gjennom boklisten nå så syns jeg Abid Raja- Min skyld, Mathilda Gustavson - Klubben og Marte Michelet - Den største forbrytelsen er de som gjorde mest inntrykk på meg.
![]() |
#18 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?Jeg hadde mine største opplevelser i år på grunnlag av shortlisten til Women's prize for fiction. https://womensprizeforfiction.co.uk/features/features/news/2022-shortlist-readings Særlig vinneren The book of form and emptiness av Ruth Ozeki gjorde inntrykk på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
geskjeftig
|
![]() Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?Jeg leste mange gode bøker i fjor, men ganske usystematisk, så jeg husker ikke alle.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Har du lest A tale for the time being? Det er min yndlingsbok, tror jeg. Jeg holder på med The book of form and emptiness nå.
![]() |
|
|