|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?Jeg hadde tenkt å strikke en superenkel «firkantgenser» med striper, dobbelt, tynt garn og pinne 10 til datteren (i 80-tallspasteller og pusegarn). Men så nevnte hun at hun heller kunne tenke seg en cardigan. Noen som enten hsr en superenkel guide, eller lenke til en åpen oppskrift?
![]() |
#2 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?Hva med Hverdagsfin jakke i Tinde pelsullgarn fra Hillesvåg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?PetitKnit skriver veldig gode oppskrifter, og denne har enkleste vanskelighetsgrad. Striper kan man jo legge inn som man vil. https://www.petiteknit.com/no/collec...unky-edition-5
![]() |
![]() |
#4 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?Skappel? Den har til og med jeg strikket.
![]() |
#5 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?Oliviajakken ligger som garnpakke diverse steder, og Tjorven.no har laget sin egen oppskrift som de selger: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?Camilla Phil sin dandelion cardigan da?
![]() |
#8 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?Jeg har strikket to Sorbet Cardigan. Den er ikke vanskelig. Men jeg gjorde litt om på oppskriften, jeg strikket som genser for å unngå annenhver rad vrang, og så klippet jeg den opp til jakke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?Kan du bruke denne oppskriften?
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?
Skulle foreslå denne. Den er veldig fin og enkel å strikke.
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
Denne var super!
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?Jeg synes Petiteknit-oppskriftene er gode, men at fasongene har en tendens til å være både litt for korte og litt for brede. Det har ikke så mye å si for chunky gensere, men cardigans med knappestolper kan bli litt pussige da. (Mener å huske at Polydatteren og min kroppsfasong har noen fellestrekk.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Introvert textrovert
|
Den strikket "alle" på jobben min for to-tre år siden, og jeg innbiller meg at ikke alle var sånn superstrikkere.
![]() |
#14 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?Hva med denne? Bare avslutt med ribbkanter og strikk litt lengre enn oppskriften?
![]() |
#15 |
med mange baller i lufta
|
Enig her, jeg og flere jeg kjenner har strikket Novise cardigan, og ingen av oss var særlig heldige med resultatet.
![]() |
|
|