|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Født Fri og Andreas HusSaken om Andreas hus som har vært i nyhetene den siste tiden har endel til felles med Født fri saken
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Født Fri og Andreas HusJeg har delvis fulgt saken etter Shabana gikk bort. Det er interessant, men jeg vet ikke nok til å uttale meg kjenner jeg.
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Født Fri og Andreas HusFørst og fremst synes jeg det er utrolig fælt at Andreas Hus ender opp i en skandale som dette. Det er et tilbud som burde vært på plass for lenge siden. Det er svært varierende grad av kunnskap knyttet til barnepalliasjon rundt i landet.
![]() |
#4 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Født Fri og Andreas HusHusker jeg leste om den saken om Andreas hus da den først kom opp innreise mht pengebruk, og reagerte kraftig på det som ble skrever da om designmøbler, men ikke minst på penger brukt til markedsføring og sponsing av håndballag. Hva er vitsen med å bruke så mye penger på markedsføring av av et prosjekt som pretty much vil markedsføre seg selv, og som også er i byggefasen. På bakgrunn av det som kom fram i avisene i fjor synes jeg der er betimelig å stille spørsmål ved pengebruken.
![]() |
#5 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Født Fri og Andreas HusJeg skjønner ikke helt hva du mener. Skal det faktum at de er ikke europeisk etniske kvinner i statsstøttede ideelle organisasjoner være et poeng her? Det er jo helt tydelig at midler er misbrukt. I Shabana saken ble det ikke tilbakevist, klagen ble avvist. I den siste saken her er det vel ingen tvil. Generalsekretæren og stifter har gjort seg utilgjengelig, så kan man sikkert diskutere at det ble offentliggjort.
![]() |
#6 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Født Fri og Andreas HusJeg kan for lite om Født Fri situasjonen til å mene noe særlig.
![]() |
#7 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Født Fri og Andreas HusEnig med Nextlife. De fleste med så syke barn vil ha hjelp hjemme, eller på det sykehuset de hører til og det har de prøvd å si underveis i byggingen. Når Født fri kom opp, så var det også der en rekke forhold jeg reagerte på.
![]() |
#8 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Født Fri og Andreas HusNja, jeg (og mange med meg i foreningen) har etterlyst et senter for barnepalliasjon lenge. Vi var isolert med det syke barnet uansett, om det var 3 km eller 300 mil ville ikke spilt så stor rolle, god medisinsk oppfølging hadde vært viktigere.
![]() |
#9 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Født Fri og Andreas Hus
Ja, det er nok forskjellige syn på det.
![]() |
#10 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Født Fri og Andreas HusDet er igjen en sak om dårlig økonomisk ledelse, av styreleder og styre. Som givere av 30 mill i året burde sett tidligere. Som i alt 15 mill til konsulenttjenester og reklame. At retningslinjer og regler ikke følges. Trenger ikke PwC til å se at dette styret hadde trengt veiledning og hjelp tidligere. Synes ofte i slike saker at de ansvarlige slipper unna med å beklage bruk, misbruk av offentlige midler.
06 & 08 ![]() Sist redigert av Lavender : 21-01-23 kl 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|