|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Seng under stort, kaldt vindu - hjelp!Jeg fryser! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Seng under stort, kaldt vindu - hjelp!Jeg har en kald stor bod under rommet mitt, og lukker døra til resten av huset, så kulden holder seg på mitt rom.
![]() |
#4 |
Klar
|
![]() Sv: Seng under stort, kaldt vindu - hjelp!Takk. Må forklare litt bedre, ser jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Seng under stort, kaldt vindu - hjelp!Det finnes vinduer som er bedre enn andre. Trelags, visse typer glass etc. Sikkert dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Seng under stort, kaldt vindu - hjelp!Vi sover rett under et åpent vindu. Vinduet står åpent hele året og lukkes kun når vi reiser bort over natta. Det hender det dras litt inntil når det er 25 minus eller mer, men stort sett står det åpent. Vi sover med tjukke dundyner av den lange sorten og ofte også et ekstra teppe over. Jeg sover med ullpysj der genseren har høy hals med glidelås på de ekstremkalde nettene og hvis det er skikkelig kaldt hender det jeg tar fram en tynn hals i merinoull (fra Pierre Robert, tror jeg) og en tynn lue og ullsokker. Vi har knapt plussgrader på soverommet vårt vinterstid og da må man tenke som om man sover utendørs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Seng under stort, kaldt vindu - hjelp!Kan du ligge motsatt vei i senga da, selv om hodet ikke vil ha vegg bak? Ser ikke helt for meg hvordan det vil føles, kanskje det blir rart...
![]() |
#10 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Seng under stort, kaldt vindu - hjelp!Tykke gardiner vil isolere bedre. Vi har gardiner i velour. De er valgt fordi de ikke slipper inn noe særlig lys. De isolerer en del for kulde vil jeg tro.
![]() |
#11 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Seng under stort, kaldt vindu - hjelp!Ligg andre veien. Det gjør jeg. Og jeg sover med vinduet åpent uansett. Har tjukk dyne og evt ullsokker og ulltrøye på de kaldeste dagene.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Seng under stort, kaldt vindu - hjelp!
Jepp. Vi har samme problem og løste det ved å henge opp sånne gardinskinner i taket og kjøpe tykke gardiner som går helt ned til gulvet. Det holder både lys og trekk ute.
![]() |
![]() |
#13 |
koko
|
![]() Sv: Seng under stort, kaldt vindu - hjelp!Eg hadde elska det, aller best er det når eg får litt snø i fjeset i løpet av natta. Men det hjelper ikkje deg akkurat.
![]() |
#14 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Seng under stort, kaldt vindu - hjelp!Jeg har ikke forsøkt dette, men det finnes film du kan lime på vinduet for å få bedre isolering.
![]() |
#15 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Seng under stort, kaldt vindu - hjelp!Har du sengegavel mot vinduet ? Tror det kan beskytte deg, spesielt om du drar den noen cm fra veggen.
![]() |
#16 |
|
Vi har altså to lag med gardiner. For å presisere.
![]() |
![]() |
#18 |
Klar
|
![]() Sv: Seng under stort, kaldt vindu - hjelp!Takk for mange forslag! Får teste dem et etter et.
Nei. Jeg har prøvd å finne, men de fleste er mye høyere. Vinduet mitt startet 95 cm opp på veggen. Men jeg har fundert på om det er mulig å bygge ut med noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Seng under stort, kaldt vindu - hjelp!Mulig du har prøvd det, men jeg ville prøvd å dra sengen litt bort fra veggen (typ 10 cm), snudd meg i sengen med føttene mot vinduet og sovet med ullsokker og ullteppe over fotenden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Klar
|
Det ble fasiten i natt. Det funker bra for trekken sin del. Men rart å sove med hodet ut i åpent rom. Og nattbord får jeg ikke plass til i nærheten, så blir nødløsning. Sist redigert av Timar : 29-01-23 kl 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|