|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?Det lurer eg på. 17-åringen har fått mye kviser dei siste månadene, og eg tenkte eg skulle sjekke litt for ho, sidan ho spurte meg i går.
![]() |
#2 |
Klar
|
![]() Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?Lurt å spørre på apotek. I min tid var det Basiron som gjaldt, men det har sikkert endret seg. Er problemet stort så anbefaler jeg hudlege. Jo før, jo bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?Blir det for ille så anbefaler jeg å kontakte hudlege. Min datter fikk god hjelp der, og resept på tabletter (og anbefaling av kremer) som virkelig hjalp. Litt kviser, uren og fet hud er selvsagt normalt i tenårene, så det er ikke sikkert det er nødvendig i deres tilfelle. Men hvis det blir så ille at det blir fare for store arr i framtiden, så er det lurt å få det behandlet.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 28-01-23 kl 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?Ja, det finnes mye ulikt, både hudpleie med aktive ingredienser som Zink og Niacinamid, Basiron som er reseptfritt og kremer med mer av det samme som Basiron bare på resept, og i siste instans tablettkurer på resept.
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?Vi fikk resept på krem (Maya-klinikken, e-konsultasjon med bilde, etterpå skrev fastlegen ut).
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?Basiron er ofte det man starter med, men lurt å få time hos hudlege. Det kan veldig fort utvikle seg til arrdannende akne - det fikk vi erfare i løpet av de ukene vi ventet på å få time hos hudlege. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?Hudlege. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?Signerer dem over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?Epiduo fungerte for både meg og 07. 07 byrja også med ansiktsvask og fuktighetskrem for feit hud.
![]() |
#11 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?Takk for gode råd! Då har me starta med basarområdene og ein ordentlig god rensekrem-greie, så ser me om det funker.
![]() |
#12 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?Jeg bruker basiron på mine kviser, nei er ikke tenåring, men skulle komme med et tips å påføre basiron med qtips eller finger akkurat der kvisen er, og gjerne med det samme en kjenner at en kvise er på tur. Smører to tre ganger om dagen rett på og da hindrer jeg ofte at det blir kvise. Har prøvd det samme på mine tenåringer og det fungerer bra. Her har vi også tatt på Basiron over større områder, feks hele nesen, men bare hatt det på noen timer eller over natten siden en kan få veldig tørr hud av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?Tror jeg må plukke med meg basiron neste gang jeg er på apoteket, for 14 årongen har noen stor, vonde kviser støtt og stadig, og renserutine holder det på et lavere nivå enn uten, men fortsatt er det et stykke fra mål (Også så jeg at jeg bør nok hjelpe ham med en renserutine på ryggen, for den er også godt angrepet
![]() |
|
|