|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Smaker lyse glutenfrie muffins fra Toro godt?Jeg planlegger en helt glutenfri bursdag for førsteklassinger, men vil gjerne at det som serveres skal smake godt. Jeg tror jeg har smakt sjokoladekaka fra Toro og den tror jeg er god (?), men hva med de lyse muffinsene? Smaker de godt for folk som ikke er vant til å spise glutenfritt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Smaker lyse glutenfrie muffins fra Toro godt?Om du syns sjokoladekaka er god tipper jeg du liker muffinsene også. Jeg tror ikke folk som ikke er vant til å spise glutenfritt reagerer. De har veldig barnevennlige smaker.
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Smaker lyse glutenfrie muffins fra Toro godt?Førsteklassingene synes i alle fall det.
![]() |
#6 |
![]() Sv: Smaker lyse glutenfrie muffins fra Toro godt?Så bra, tusen takk! Jeg husker ikke helt om jeg synes sjokoladekaka er god, eller om den er ok, men det viktige her er at bursdagsbarnet og de små gjestene synes det er bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Smaker lyse glutenfrie muffins fra Toro godt?Jeg har ikke spist gluten siden diagnosen i 2013, så det er mulig min gane har blitt dårlig vant. Jeg synes dog den lyse muffinsmiksen smaker godt og bruker den gjerne i base til andre kaker også. (den er fryktelig søt, det er det eneste). Får ikke særlig med klager fra de som spiser gluten til vanlig i husstanden. (gjester vet om problemstillingen og ville nok ikke klaget.
![]() |
#8 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Smaker lyse glutenfrie muffins fra Toro godt?
Jeg får mye(ufortjent siden det er pose) skryt av den. Jeg pleier å ha melkesjokoladeglasur på den og det er veldig populært. Så jeg har bakt den både til 80 årsdag og konfirmasjon etter ønske fra de som feiret.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smaker lyse glutenfrie muffins fra Toro godt?Jeg har fått skryt både for muffinsene og sjokoladekaka, pleier å putte et egg i røra og bruke eple- eller appelsinjuice i stedet for vann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Smaker lyse glutenfrie muffins fra Toro godt?De blir veldig gode om man har i bringebær og blåbær.
![]() |
#14 |
|
Det hadde vært en sikker oppskrift på å ikke bli spist i de barnebursdagene vi har hatt.
![]() |
#15 |
![]() Sv: Smaker lyse glutenfrie muffins fra Toro godt?Det var da en uvanlig samstemt gjeng om at dette funker, fantastisk! Hvis det ikke kommer beskjed om alt for mange allergier nå, kan alle spise det samme. Det hadde vært fint.
Men jeg kan fryse de ned nå og ta de opp kvelden før uten at de blir tørre eller? De skal spises sen ettermiddag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
I mål
|
Jeg ville ikke gjort det, men jeg gjør ikke det med vanlige muffins heller, så mulig jeg ikke er representativ. Dette har ikke noe med at de er glutenfrie å gjøre for meg, muffinsene har helt fin smak uavhengig av hva man er vant til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Smaker lyse glutenfrie muffins fra Toro godt?Har du ikke mulighet til å lage dem rett før? Det tar ca 5 min ..
![]() |
#18 |
![]() Sv: Smaker lyse glutenfrie muffins fra Toro godt?Jeg vil helst lage de ferdig, tenk hvis jeg blir syk? Tenk hvis ovnen slutter å funke? Tenk hvis de blir mislykket? Tenk hvis! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
finner ut av mye
|
Barn ass! Vet ikke å sette pris på god mat.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Smaker lyse glutenfrie muffins fra Toro godt?Bare lag og frys, det går helt fint! Det er barnebursdag, de spiser nesten aldri noe særlig uansett siden de er mest opptatt av å leke.
![]() |
|
|