|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?I-landsproblem (innser at det er i kategorien "diamantskoene mine gnager"): Jeg har et par nydelige kasjmirgensere, men de nupper og loer noe aldeles forferdelig, noe som gjør at de slett ikke ser fine ut lenger, så jeg bruker dem sjelden. Jeg har en gammel nuppefjerner, sannsynligvis en ganske billig sak, husker ikke hvor den ble kjøpt i sin tid, men trolig Clas Ohlsson e.l. Den er i alle fall ikke særlig effektiv.
![]() |
#2 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?Jeg AVbefaler Steamery Pilo 2, i hvert fall. Den blir ekstremt raskt full av lo og man må pirke masse for å fjerne det. Den billige jeg hadde fra OBH Nordica før var mye mer effektiv, og like skånsom mot klærne.
![]() |
#3 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?Jeg fikk denne kasjmirkammen i julegave av en materialkritisk kasjmirbruker. Jeg har ingen kasjmirgensere å bruke den på, men regner gavegiveren som så kunnskapsrik at hun har sikkert har gått god for den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Semiaktiv
![]() Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?Jøss, kasjmirkam? Det har jeg aldri hørt om. Kanskje det er like greit?
![]() |
#5 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?Dette er faktisk testet av tek.no. De er ikke helt enig med Nera om Pilo, selv om de også syntes det var litt styr å tømme for lo.
![]() |
#6 |
Semiaktiv
![]() Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?Ja, det var denne testen jeg også så. Og nettopp derfor det er greit å høre om personlige erfaringer i tillegg.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?Jeg kan kun gå god for fingre. Jeg har prøvd mye, inkludert kasjmirkam, men er ikke fornøyd med noe. Enten funker det ikke, eller så lager de hull i klærne. Jepp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?
Leifheit er det tyske kvalitetsmerket jeg har strykebrett i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?Jeg har en fra Singer kjøpt på Panduro. Jeg har lite å sammenlikne med, men den fjerner nuppene i hvert fall og er lett å tømme
![]() |
![]() |
|
|