|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Hva tenker du om at Eirik Jensen er ute igjen?Vi har diskutert Eirik Jensen saken flere ganger på FP, hva tenker du om at han er ute nå?
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 17-03-23 kl 07:21. Årsak: Erik -> Eirik |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Erik Jensen er ute igjen?Jeg er usikker. Det ble sagt noe om at "nå kan han konsentrere seg om å jobbe med gjenopptagelsessaken", og da ble jeg litt skeptisk.
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Erik Jensen er ute igjen?Han heter Eirik.
![]() |
#4 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Eirik Jensen er ute igjen?Jeg forstår ikke helt hvordan ting fungerer mht soningspause og lurer på om alle som ikke takler fengselet kan få det, eller om man har tett spesielle hensyn (jeg leste at man ikke må være fare for samfunnet og sånn altså). Kan man liksom bare isolere seg og slutte å spise og så slipper man ut igjen? Treholts ble jo benåder på grunn av dårlig helse, og ble ironisk nok en gammel mann.
![]() |
#5 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Eirik Jensen er ute igjen?Det er sikkert beinhard å være expurk i fengsel. Jeg syntes først det var rart, men så tenkte jeg på det første jeg skrev.
![]() |
#6 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Eirik Jensen er ute igjen?Når den saken kom opp begynte jeg å lure på om alle fengsler har psykiatere, eller blir de tilkalt etter behov? Eller er de der fast, liksom?
![]() |
#7 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Eirik Jensen er ute igjen?Det har jo vært mye snakk om folk som begår selvmord i fengsel, hvor de er åpenbart psyke og ikke får hjelp. Så jeg lurer jo veldig på hvorfor disse ikke ble erklært soningsudyktige, etter flere selvmordsforsøk feks.
![]() |
#8 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Eirik Jensen er ute igjen?Det er garantert hardt å være ekspurk. Det er knallhardt å ha forgrepet seg på barn, være voldtektsforbryter og diverse også. Fengsel er kjipt. Men man kan jo ikke la være å fengsle folk fordi det er kjipt heller.
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Eirik Jensen er ute igjen?Det er vel kanskje bare snakk om folk som får lange sommer som kan søke om dette, eller? Jeg har lest null og niks om soningsudyktighet.
![]() |
#11 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Eirik Jensen er ute igjen?Jeg mener alle som ikke er farlige for andre bør sone med fotlenke. Så yey fra meg.
![]() |
![]() |
#12 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Eirik Jensen er ute igjen?
Jeg tror jo også de vet hva de driver med dag. Jeg forstår bare ikke helt hva de driver med. I lys av de artikkelseriene som har vært om selvmord i norske fengsler. Og for en som er på selvmordets rand er det vel uvesentlig om man har en dom på 21 eller 2 år mht om man er soningsdyktig eller ei.
![]() |
#15 |
Shake it out!
|
Det er et veldig godt poeng. Jeg er jo er jo egentlig særdeles lite for å sperre folk inne, samfunnsstraff og fotlenke er mye smartere for folk som ikke dreper, mishandler og voldtar. Og folk med rusproblemer bør få behandling.
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Stolt av den!
Sist redigert av Tallulah : 14-03-23 kl 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Eirik Jensen er ute igjen?Jeg tror også det er noe forskjell på Kong Salomon og Jørgen her.
![]() |
#18 |
koko
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Eirik Jensen er ute igjen?Eg stolar også på at det er gjort riktige vurderingar i denne saka. Han er heller ikkje verken den fyrste eller siste som blir erklært soningsudyktig, så med mindre ein er informert om kven andre som har sluppe fri på dette grunnlaget kan ein vel ikkje akkurat dra konge-hattemakarkortet utan vidare.
Dårlige vitser har også livets rett. Sist redigert av Syrinx : 14-03-23 kl 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Drømmer
|
Det betyr vel bare at det er gode grunner når det innvilges, jeg tror ikke det er forskjell på folk heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tenker du om at Eirik Jensen er ute igjen?Hørte at det kan hende han får fotlenke og på den måten soner videre og at det ikke er gitt at han benådes selv om det kan skje.
![]() |
|
|