|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Robotstøvsuger – er det verdt det?Jeg føler at lodottene holder på å ta over leiligheten, men orker ikke støvsuge flere dager i uken. Så nå har jeg begynt å fable om robotstøvsuger. Jeg har tidligere ment at det var noe unødvendig luksus, men er det det? Vi har alt på en flate, så sånn sett er kanskje en slik støvsuger ideell?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?100% verdt det om man ikke er en som må ha det støvfritt i hver krik og krok, og om man ikke har masse greier på gulvet.
![]() |
![]() |
#3 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Jeg elsker min og synes seriøst det er det beste jeg noen gang har kjøpt til hjemmet!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Absolutt verdt det! Jeg synes ikke det er så latskap heller, vi støvsuger møbler annenhver uke likevel. Det som er så deilig, er at det er reint (for den vasker også) på kort tid hver dag. For meg er det hverdagslykke.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Jeg hadde ikke klart meg uten. Jeg har en Golden Retriever som røyter ellevilt mye, så å James (støvsugeren) er ute på oppdrag mange ganger i uken.
![]() |
#6 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Ja, det er sååå verdt det!
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Absolutt verdt det, eneste jeg angrer på er at jeg ventet så lenge med å kjøpe den (men ventet på en nyere versjon av Roborock, med forbedret vaskefunksjon, så sånn sett var det sikkert verdt ventinga) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Jeg pleier å si at om det brenner er det Sucker jeg redder først.
![]() |
#9 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Jeg har ikke robotstøvsuger selv og kan ikke tenke meg å anskaffe det og har aldri savnet det heller. Huset støvsuges eller feies to-tre ganger i uken maks. Litt mer i gangen og på kjøkkenet. Siden vi har både feiebrett og støvsuger allerede er vi skjønt enige om at det er mer enn nok. Og nei, jeg savnet det heller ikke da alle tre barna pluss en av deres kompiser bodde hos oss og vi hadde større hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?To-tre ganger i uken maks. Som om det er lite.
![]() |
![]() |
#11 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?
Det var absolutt ment som maks. Det vanlige er å feie (jeg) eller støvsuge (Helten) en gang i uka og feie i gang og kjøkken ved behov, det er der to-tre g/uke kommer inn i bildet. Vi bor på bakkeplan så det kommer inn en del rart i gangen i affall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Elsker vår roborock! Går ofte. Har tre katter og en (røytefri) hund, så den letter veldig daglig renhold.
![]() |
#13 |
Panzerekstremfeminist
|
Bruker kattene din den som transpormiddel rundt i huset?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Man må jo rydde litt for at den skal komme til. Men vi støvsuger en gang i uka, og å sette spisestuestolene opp på bordet tar jo ikke så himla lang tid.
![]() |
![]() |
#15 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Kan jeg komme med et tillegsspørsmål? Hvordan synes dere det er dere som bor over flere etasjer? Bører dere den mellom etasjene? Er det tungvindt?
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, bærer den mellom etasjene og mellom rommene, det hender den ikke skjønner hvor den er og går og navigerer litt på måfå, men den kommer seg og tar fatt på oppgaven etterhvert. Mye mindre tungvint enn å dra 10 meter sentralstøvsugerslange opp og ned trappa... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Ja, den bæres mellom etasjer. Uproblematisk.
![]() |
![]() |
#18 |
ctrl+z
|
Vi bruker den mest i hovedetasjen (hver dag), støvsuger som oftest manuelt i kjeller og i andre etasje (definitivt ikke hver dag).
![]() |
#19 |
Shake it out!
|
Min støvsuger bare stue og kjøkken i 2. etasje. Soverom og sånn i 1. tar jeg selv. Mulig vi skal kjøpe ny som vasker, da får nok Sucker jobben med å støvsuge nede.
![]() |
#20 |
Textrovert
|
![]() Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Jeg må også fnise litt av to–gang i uken maks. Jeg får fnatt av å skulle støvsuge én gang i uken, så ofte går det to uker, men da går jeg rundt og er sur over alt støvet og driten, så uansett er det en tap-tap-situasjon. Så det var positivt å høre at dere har gode erfaringer. Jeg tror jeg får med Divine-mannen på det, han er ikke akkurat glad i å støvsuge han heller. Sønnen vår gjør det gjerne, men han gjør en såpass dårlig jobb at jeg får litt fnatt.
![]() |
|
|