|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Lage lasagne dagen førGår det? Jeg har laget klar lasagne, den står på disken klar til å stekes. Jeg har ikke hatt ost oppå ennå. Så ringer mellombror og lillesøs, de er på vei hjem og vil ta med sushi. Kan jeg kjøle ned lasagnen, sette den i kjøleskapet til i morgen? Så tar jeg ost på før jeg steker den da?
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lage lasagne dagen førJeg skulle steke den nå uten ost og så varme den opp i morgen (tar lenger tid enn hva man tror). Mulig din foreslåtte måte går bra, men tror den blir vel så bra med å steke den nesten ferdig i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Lage lasagne dagen førJeg ville enten fryst den nå eller satt den kjølig og stekt den i morgen.
![]() |
#4 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Lage lasagne dagen førDen er bedre dagen etter, da har lasagnen satt seg skikkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Lage lasagne dagen førAbsolutt null problem. Heller tvert imot. Jeg pleier å halvsteke i en sånn situasjon. Samme hvis jeg lager klart for å ta med på hyttetur etc. Steking etter at den har vært i kjøleskap tar imidlertid veldig lang tid fordi den er så kald når den settes inn i ovnen. Kan derfor være nødvendig å steke den på litt lavere temperatur i lang tid, eller ta på folie slik at den ikke blir brent på toppen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Lage lasagne dagen førDette har vi gjort flere ganger, jeg ville montert og lagt den klar i kjøleskap for steking i morgen. Går ut fra at kjøttdeig/fyll allerede er stekt/varmebehandlet.
![]() |
#8 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Lage lasagne dagen førJeg ville også kjølt den uten steking og stekt den i morgen. En stor lasagne tar fort like lenge i ovnen bare for å varme opp som den tar å steke fra kald tilstand så du sparer ikke noe tid på å steke i dag.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Lage lasagne dagen førVente med steking, og romtemperere før den går i ovnen, for å få mest mulig forutsigbar steketid.
![]() |
#10 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Lage lasagne dagen førJepp. sett i kjøleskapet (uten osten på). Ta på osten før steking i morgen. Jeg har stekt rett fra kjøleskapet, men lagt til 20-30 min ekstra steketid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Lage lasagne dagen førDet de to over her sier. I tillegg er det lurt å ta en kniv å skjære og dytte litt i lasagnen før den går inn i ovnen, da gir du lette vei for varmen å trenge inn i lasagnen, og den stekes mer jevnt og kjappere.
![]() |
|
|