|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Solkrem for ansikt til bruk på daglig basisAltså, det er solfaktor i dagkremen jeg bruker. På sommerhalvåret har jeg i flere år brukt cliniderm anikts-solkrem på dager hvor jeg tilbringer tid ute i sola. Jeg har forstått at jeg bør bruke solkrem også på dager det ikke nødvendigvis er sol, og det er her jeg trenger tips. Hvilken ansiktssolkrem føles lett å ha på daglig basis? Huden min er ikke spesielt tørr, og jeg ender opp med å få kviser av fete kremer.
![]() |
#2 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basisMulig jeg ikke forsto spørsmålet. Holdet det ikke med faktor på dagkremen? Min har faktor 15. Jeg har tenkt det holder til dager jeg ikke er mye ute. Ønsker du høyere faktor?
![]() |
#3 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis
Jeg har hørt at man bør bruke solkrem i ansiktet utendørs selv på dager uten sol. Mulig det ikke stemmer?
![]() |
#4 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basisMed faktor i dagkremen så vil jeg tro det holder som beskyttelse. Hvis jeg er lite ute så bør 15 holde. Evt kan jeg smøre dagkrem en gang til for å friske opp beskyttelsen.
![]() |
#5 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basisAlltid faktor i ansiktet, året rundt. Det holder ikke med faktoren i dagkremen.
![]() |
#6 |
Rastløs dagdrømmer
|
Takk for tips!
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basisHvorfor holder det ikke med faktor i dagkremen? Det gir ikke helt mening. Min har faktor 50, og for meg som bare har brukt faktor i syden og på påskefjellet i hele mitt liv, så håper jeg da inderlig det holder.
![]() |
#9 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#10 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basisInteressant tråd, særlig kunnskapspåfyll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Enig. Jeg bruker den La Roche -saken når jeg skal sole meg, eller går tur på fjellet etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Leser
|
Generelt sett så sier man at det bare er solkrem som er solkrem (jeg hadde en annen tråd her om det). Det har blant annet med mengde du smører på, om den er vannavstøtene etc.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basisCosrx sin er god https://www.vita.no/solpleie/solkrem...-spf50-pa-50ml |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basisJeg blir ikke så mye klokere av svarene deres, men uansett så trenger jeg nok solkrem for ansiktet som ikke føles som solkrem hvis jeg skal bruke den oftere enn når jeg vet at jeg skal tilbringe en del tid ute i direkte sol. Kanskje trenger jeg også dagkrem med høyere faktor. Tror ikke det er mer enn 15i den jeg bruker nå.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Den jeg linket til føles ikke som solkrem, den gjør deg ikke hvit i fjeset og er lett å påføre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basisJeg kan ikke så mye om dette, men inspirert av tråden sitter jeg nå ute med faktor 50 i ansiktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basisDenne er det: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
fri
|
![]() Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basisDet holder med dagkrem med faktor. Jeg bruker en med faktor 30, som beskytter mot både UVA- og UVB-stråler (UVB-strålene gjør deg solbrent mens UVA gir deg rynker). Altså ikke kun for sola, men også annet skadelig lys (fra datamaskin f.eks.). Sist redigert av LaBanga : 04-04-23 kl 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Det er faktisk motsatt; UVA trenger dypt ned og gir solskader, mens UVB primært gjør deg brent.
![]() |
|
|