|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
Se resultatene: Bruker du solkrem eller dagkrem med faktor? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 32,97% |
Av og til |
9 | 9,89% |
Bare når jeg er ute i solen lenge |
45 | 49,45% |
Aldri |
5 | 5,49% |
Parasoll |
2 | 2,20% |
Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
finner ut av mye
|
![]() Bruker du solkrem året rundt?Det lurer jeg på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Bruker du solkrem året rundt?Jeg bruker dagkrem med faktor 15 til vanlig. Hvis jeg skal være mye ute i solen bruker jeg solkrem.
![]() |
![]() |
#4 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du solkrem året rundt?Nei, ser ikke behovet når det er mørketid eller 7 grader og tungt lavt skydekke på sommeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du solkrem året rundt?Bruker kun solkrem når jeg skal være lenge ute i solen. Ser ikke behovet ellers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bruker du solkrem året rundt?Jeg bruker solkrem med faktor 50 i ansiktet året rundt. Begynte med dette for om lag 10 år siden, samtidig som jeg begynte med koreansk hudpleie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Bruker du solkrem året rundt?Dagkrem med solfaktor er visstnok en falsk trygghet for man bruker så tynt lag ansiktskrem at det har ingenting å si. Min dagkrem har som mange andre også solfaktor, men det var ikke derfor jeg valgte den og jeg har aldri stolt på at dette beskytter meg på noe som helst vis. Jeg bruker solkrem når jeg skal oppholde meg ute i solen mer enn en kort stund. Jeg holder meg mest i skyggen uansett.
![]() |
#8 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Bruker du solkrem året rundt?Jeg bruker solkrem med spf50+ fra cirka mars og ut september, ellers blir det mer sporadisk all den tid jeg bor et sted hvor det faktisk er ekte mørketid.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Bruker du solkrem året rundt?Jeg bruker ikke dagkrem med eller uten faktor.
![]() |
#10 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Bruker du solkrem året rundt?Alltid, bortsett fra når det er mørketid. Parasoll.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bruker du solkrem året rundt?Bruker dagkrem med faktor, sjelden solkrem uten at jeg er ute lenge. Men har kjøpt ansiktssolkrem i dag fordi noen sa på forum at det var lurt.
![]() |
#12 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Bruker du solkrem året rundt?
Samme her.
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Bruker du solkrem året rundt?Jeg bruker foundation med faktor, og solkrem hvis det er sol (og alltid i påske- og sommerferie).
![]() |
#15 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Bruker du solkrem året rundt?Ja. 50, pga rosacea. Alltid rød på nesen, blir aldri brun lenger. Alkoholikernese selv om jeg aldri drikker. Orker nesten aldri bruke brunkrem heller, da føler jeg jeg alltids må sjekke om den dekker bra.
![]() |
#16 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
Samme her. Har hud som trenger beskyttelse. Har rosacea og generelt mye fregner og pigmentflekker. Bruker også solhatt når jeg kan.
![]() |
#17 |
intro
|
![]() Sv: Bruker du solkrem året rundt?Bare i «sommerhalvåret» (må sette det i anførselstegn ettersom det fortsatt er masse snø et stykke ut i april). Har ikke dagkrem med faktor, men smører meg med solkrem hvis jeg er ute i mer enn et kvarter fra april til oktober, sånn ca. Har lys, sensitiv hud.
![]() |
![]() |
#18 |
© All rights reserved
|
Samme her. Nå i påsken, der det hittil har vært sol, bruker jeg vanlig dagkrem med faktor 15, og solkrem med faktor 30. Sånn er det i snitt frem til september, er jeg eksponert for sol et det solkrem i tillegg til vanlig dagkrem. Sist redigert av 007 : 05-04-23 kl 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
kamerat
|
![]() Sv: Bruker du solkrem året rundt?Stort sett hver gang jeg skal ut (unntatt ved tett skydekke i november–januar, kanskje). Jeg har rosacea og sol er en utbruddstrigger for meg, så ingen grunn til å friste skjebnen. Bruker Cosmica Face Sun Cream SPF 50.
![]() |
|
|