|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Hvor får man egentlig tak i pålitelige håndverkere?Ja, hvor får man egentlig tak i pålitelige håndverkere? Etter katastrofen med kjøkkenoppussingen vår (jeg føler meg fortsatt traumatisert) stoler jeg ikke på noen, og er blitt smertelig klar over at jeg må være 110 % på vakt for ikke å bli lurt. De håndverkerne vi faktisk har stolt på og er fornøyde med, er fullbooket så langt fram i tid at de ikke en gang kan vi en indikasjon på når de vil bli ledige. Så hva kan man gjøre? For å gjøre en lang historie kort, så må det byttes ut noen råtne planker i garasjen vår nå i sommer. Det må gjøres nå, fordi garasjen skal males. Vi hadde et firma på befaring, men måten de ga oss tilbud på, var veldig uprofesjonell, så vi takket nei. Noen andre firmaer har vært på befaring, men tar bare på seg full renovering av garasjen (som er uaktuelt akkurat nå). Andre firmaer vi har sendt henvendelse til, svarer ikke en gang. Vi tenker å prøve Mitt anbud, men vi har dårlig erfaring derfra fra før. Da fikk vi enten aldri napp, eller vi ble kun oppsøkt av useriøse aktører.
![]() |
#2 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hvor får man egentlig tak i pålitelige håndverkere?Vi har brukt folk vi har fått anbefalt - en snekker en tidligere kollega brukte til ombygging, og en rørlegger broren min fikk tips om via jobb. Vi har heller ikke særlig gode erfaringer med Mitt Anbud, dessverre.
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor får man egentlig tak i pålitelige håndverkere?Så rart at dere har dårlig erfaring med Mitt Anbud for vi har utelukkende positive erfaringer. Vi har brukt det flere ganger bl.a. da vi skulle bygge ut huset, male huset, bytte tak og sette opp ny markise. Alle gangene fikk vi forespørsler fra seriøse aktører med konkurransedyktige priser og som kunne gjøre jobben innen rimelig tid. Vi valgte bevisst bare firmaer med positive anmeldelser på Mitt Anbud og vi er veldig fornøyd med resultatene også.
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor får man egentlig tak i pålitelige håndverkere?Jeg har egentlig hatt god erfaring med Mitt Anbud, men jeg har presisert i teksten at jeg kun er interessert i hvitt arbeid. Jeg har dessuten googlet firmaene og sett på regnskapene før jeg har svart på henvendelsene.
![]() |
#5 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvor får man egentlig tak i pålitelige håndverkere?Er det fordi det er så liten jobb at det er vanskelig å få tak i firma som vil gjøre det? Skal dere male garasjen selv, eller har dere tenkt å få firma til å gjøre det? Kanskje i så fall ett og samme firma kan gjøre det hele? Sånn typ vaktmesterfirma e.l. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor får man egentlig tak i pålitelige håndverkere?
![]() |
#7 |
Textrovert
|
![]() |
#9 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor får man egentlig tak i pålitelige håndverkere?Vi har ikke god erfaring fra Luado, heller. Er det noe rart hjemmet mitt forfaller og at jeg har håndverkerfobi?
![]() |
#10 |
superbruker
|
![]() Sv: Hvor får man egentlig tak i pålitelige håndverkere?Etter min erfaring og den erfaringen jeg mange har er at Mitt Anbud er et marked for de useriøse firmaene. Jeg ville prøvd å finne et lokalt firma med lang fartstid.
![]() |
#11 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvor får man egentlig tak i pålitelige håndverkere?Enig i at det er kjempevanskelig. Vi trenger å få gjort noe selv og dette med å skaffe noen er en av hovedgrunnene til at det ikke skjer noe.
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() |
#14 |
Leser
|
Tror -ea- har et poeng. De som jobber med dette ønsker seg jo større oppdrag. Er det noen måte dere kan lage et større anbud på? Er dere med i en huseierforening hvor dere kan "slå sammen" oppgaver.
![]() |
#15 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor får man egentlig tak i pålitelige håndverkere?Der har du et godt spørsmål Divine.
![]() |
#16 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg spurte naboen om en anbefaling. Han tipset om en håndverker som kunne gjøre jobben.
![]() |
#17 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hvor får man egentlig tak i pålitelige håndverkere?Denne siden kan hjelpe deg til å sjekke seriøsiteten: https://sgregister.dibk.no/
![]() |
#18 |
Textrovert
|
Vi er del av et sameie, men vi har ingen felles oppgaver på gang, annet enn malingen, som vi skal gjøre selv. Men – vi trenger noen til å skifte verandagulv og legge nye gulv i hele leiligheten, så det går jo an å be om et samlet tilbud. Problemet er bare at det med garasjen haster, og vi vil ikke si ja til et potensielt dyrt samlet tilbud bare fordi den ene lille delen av arbeidet haster.
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
Jeg ser på omsetning, utvikling og hvor mange som er involvert i firmaet. Googler gjerne navnet på firmaet og menneskene også, ofte kan det dukke opp dårlige erfaringer på den måten.
Det er nok avhengig av område, i så fall, jeg har fått tak i mange gode firmaer der.
![]() |
#20 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hvor får man egentlig tak i pålitelige håndverkere?Hvis det er relativt enkelt, slik at man egentlig ikke trenger faglærte, går det jo an å se om det er noen seniorer i nærheten.
![]() |
|
|