|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Personlig pessimist
|
![]() Nistemat i sommervarmeJeg har lite matlyst på fjelltur, og går lett på tomgang. Jeg har tenkt å bli bedre på å spise underveis, men jeg trenger tips til mat som tåler å ligge i sekk i sommervarme, og som ikke krever noe tilberedning. Det bør være næringstett, for jeg er ikke god på å spise mye. Så langt har havrekuler med kakao vært min go-to, men jeg blir litt lei av dem. Fordelen med dem er at jeg kan ha dem lett tilgjengelig i lommen, og spise en nå og da.
![]() |
![]() |
#3 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nistemat i sommervarmeFlapjacks? Eller blir det for likt havrekuler? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nistemat i sommervarmejeg bruker mye usaltet nøtte-fruktblandning på tur, lett å ta en neve innimellom og er næringstett. Evt bare en pose valnøtter eller mandler. Knekkebrød med tubeost eller tubesyltetøy fungere også greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Nistemat i sommervarmeJeg pleier å ha med barer laget av dadler og nøtter, kokte egg, fleskesvor, nøtter, sjokolade, lomper eller tortilla med pålegg. Og omelettrull. Sist redigert av frukt : 08-06-23 kl 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Nistemat i sommervarmeJeg syns disse fungerer godt: https://lindastuhaug.no/proteinrike-...akt-ost-skinke. Bruker dem mye til niste, de kan tas opp av fryseren på morgenen og tine i matboksen, eller kvelden før og tine i kjøleskapet.
![]() |
#7 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Nistemat i sommervarmeJeg pleier ha med brødskiver med fårepølse & egg pluss geitost. Liker best smaksrik mat på dagsturer i fjellet. Har også med en pose nøtte- og daddelblanding, det fikk vi i Marokko og det falt i smak hos alle. Og så en sjokolade selvfølgelig. Ingen fjelltur uten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Nistemat i sommervarme
Å, veldig godt forslag!
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Nistemat i sommervarmeKan du spise spekemat (og upasteurisert) ost hvis det er stekt? I så fall kan du jo putte spekeskinke eller spekepølse i de rundstykkene til IOA. Sammen med brie, kanskje?
![]() |
#10 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Nistemat i sommervarme
Man kan putte det meste i de rundstykkene altså. Jeg har pleid å ha i paprikabiter og spinat også.
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Nistemat i sommervarmeFetaost på glass er vel pasteurisert i Norge, og alt som varmebehandles kan spises av alle, mener jeg. Jeg ber ber i alle fall om at spekeskinken på hvit pizza er med inn ovnen når jeg er på restaurant.
![]() |
|
|