|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vegetar tapas/koldtbordHva er deres beste tips/oppskrifter til gode vegetariske småretter? Tenker helst på de tingene som erstatter kjøtt/fisk. Det vil si at tilbehøret ellers nesten er i boks. Skal ha middagsbesøk hvor en er vegetarianer og resten ikke.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vegetar tapas/koldtbordGrille asparges? Ovnsbakte poteter (kjøp de små, vend i olje og krydder). Grill sopp og mais. Nå tar jeg utgangspunkt i at dere har grill.
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vegetar tapas/koldtbordTomat og mozarella salat, pai med spinat og chevre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Vegetar tapas/koldtbordI frysedisken har de Mozarella sticks som barnet her elsker. Kan naturligvis lage dem fra bånn om man vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Vegetar tapas/koldtbord |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Vegetar tapas/koldtbordJa, lag noe som er "mat", en proteinkilde slik at vegetaralternativene ikke bare er tilbehør.
I'm happy, hope you're happy too Sist redigert av Nextlife : 19-06-23 kl 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vegetar tapas/koldtbordJeg synes grillet halloumi (ost) er skikkelig, skikkelig godt. Det kan spises alene eller med fordel brukes i en (pasta)salat.
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Vegetar tapas/koldtbordJeg anbefaler brokkolisalat, uten bacon. Vet det ikke er en proteinkilde, men det metter en del faktisk og oppleves mer som "mat" enn en grønn salat. Litt godt med pinjekjerner så blir det bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vegetar tapas/koldtbord
Da iler jeg til og anbefaler å bruke granateple heller enn rosin som "sukkerkilde". Jeg synes det blir utrolig mye bedre.
![]() |
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: Vegetar tapas/koldtbord
Ja, jeg bruker aldri rosiner heller. Høres godt ut med granateple! I den oppskriften jeg har, er det bare brokkoli, rødløk, persille, pinjekjerner, dressing og så bacon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vegetar tapas/koldtbordJeg bruker denne oppskriften: https://www.nrk.no/mat/brokkolisalat-1.15008693 Men jeg dropper persillen, for det er jeg ikke så glad i. Denne får alltid gode tilbakemeldinger når jeg lager den. Når jeg skal ha vegetarianere på besøk, så legger jeg sprøstekt bacon i en skål ved siden av. For bacon gjør seg veldig i denne retten. Det mangler noe salt når det ikke er bacon i.
![]() |
![]() |
#13 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Vegetar tapas/koldtbordRetter med kikerter, ost eller egg i vil hjelpe masse på proteininntaket.
![]() |
#14 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Vegetar tapas/koldtbordGod salat som metter:
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Vegetar tapas/koldtbordVi hadde vegetarburger og en vegansk gryterett på koldtbordet i konfirmasjonen (aner ikke hva som er i den gryta, den er lagd av samboeren til veganeren, men det er noe linser og bønner og gode krydder og greier )
![]() |
#16 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Vegetar tapas/koldtbordTusen takk for mange gode forslag, det fikk meg skikkelig igang til å finne ut av det.
![]() |
|
|