|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJa, hva synes dere?
![]() |
#5 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenJeg trodde det bare var svimete av Moxnes, siden jeg selv har labbet ut av butikk med belte rundt halsen etter å ha vært i prøverom, men jeg mistet litt troen på den forklaringen etter at det kom frem at han hadde revet av lappen.
![]() |
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen
Ja, det er akkurat det dere kommenterer jeg reagerer på. Ved første øyekast, ser det bare "uheldig" ut. Etterpå kommer det frem ting som gjør at det blir merkeligste. Kjipe greier
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenStappteit, i bestefall veldig dårlig håndtert, i verstefall så er det hans «greie».
![]() |
![]() |
#8 |
Leser
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenFloksa:
![]() |
#9 |
Leser
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen(Har glemt alle mine gode forsetter om å ikke skrive på mobil på FP :humrd:
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenEnig med røkla, jeg ga ham veldig benefit of the doubt, men det ser verre ut nå.
![]() |
#11 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenDer jeg kanskje reagerer mest på, hvis man skal tro på forklaringen hans, er at han i panikken tenkte det var bedre å faktisk stjele solbrillene enn å forsøke å rette opp feilen og risikere en sak i media.
![]() |
#12 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenEn sak som hadde vært litt morsomt, egentlig. Det er strengt tatt en glad-sak å returnere noe man tok med seg i svima. Og noe ganske mange kan kjenne seg igjen i.
![]() |
#13 |
fri
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenHvis en først skal sammenlikne sakene, så har jo Moxnes gjort en dobbel feil, ved at han ikke sa sannheten første gangen i media. De sier jo at det ikke er feilen som feller en, men «the cover-up». Trettebergstuen sa jo alt med en gang. Samme gjorde Brenna. Moxnes prøvde å bagatellisere det, og satset på at han kom unna med det. Det var nok mer overveid enn panikken han fikk da han oppdaget at han hadde stjålet brillene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenJeg synes det er merkelig allerede der hvor han legger solbrilleme i lommen, fordi han vurderer å kjøpe dem. I lommen?!
![]() |
![]() |
#15 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenSåvidt jeg har forstått har Trettebergstuen gjort mer enn en dobbelt feil. Ikke bare fordi hun ba statssekretæren fremme sitt forslag fordi hun visste at hun var inhabil (sic!) men også fordi hun var blitt uttrykkelig informert om det samme i mars i fjor eller noe sånt. Tror jammen det var den gode venn Bård N. som skulle få noe da også (?).Altså - da vet du det er galt og søker å komme rundt reglene på en fiffig måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Leser
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen
Det jeg først og fremst synes er likheten er at i begge sakene så virker det som en veldig stor risiko å ta for en bitteliten gevinst.
![]() |
#18 |
fri
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenSynes også det er veldig merkelig at Trettebergstuen ikke kjente habilitetsreglene bedre. Hun gikk av i skam, og det skader selvsagt både partiet og tilliten til politikere generelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenSå kommer ert advokater på banen og stiller spørsmål til at politet har sagt det er forsett. Eh. Hadde han returnert dem med «beklager, tok meg disse, sosehode som jeg er», så ja. Men nei. Når han oppdaget det tok han av prislappen og stappet dem i kofferten. Null planer om å returnere dem. Mer forsett en det er det vel vanskelig å ha?
![]() |
#20 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenPå innsiden av vaskerom/bøttekottdøra på skolen min henger en lapp der det står med store bokstaver at det ikke er lov å forsyne seg av vaskemidler og annet renholdsmateriell. Det vil regnes som tyveri, og synderen vil miste jobben. En liten dorull, og du er arbeidsløs der... Sist redigert av Kaija : 02-07-23 kl 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|