|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Trenger tips til strikk til bitteliten babyTrenger tips til strikkeoppskrift til nyfødt som er litt mindre enn forventet. Garderoben til den lille inneholder kun klær som er altfor store. Fødselsvekt var 3100, etter nedgang og oppgang ligger hun nå på 2900. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til strikk til bitteliten babyJakker med knepping eller omslagsjakke (eks den fra nøstebarn). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til strikk til bitteliten baby
Så hyggelig gjort av deg.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Trenger tips til strikk til bitteliten babyMine barn gikk kunne ull da de var nyfødte og da egentlig bare ullbody og strømpebukser. Lillesøsters grandtante strikket en del av PetitKnits rompere da hun var nyfødt, de likte vi godt, for å få henne til å se påkledd ut uten å måtte kle på.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Trenger tips til strikk til bitteliten babyOgså er jakken i dette settet fin og enkel. Og kan lett konverteres til en body.
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Trenger tips til strikk til bitteliten babyTusen takk for fine tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Trenger tips til strikk til bitteliten babyJeg gjetter kanskje det er bittelitt stort. Evt passe, særlig hvis omslag.
![]() |
#8 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Trenger tips til strikk til bitteliten babyMin sønn var 2905 gram ved fødsel men 50 cm så han passet str 50 og vokste kjapt ut av det også. Tror lengden er viktigere enn vekten når du skal bestemme størrelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Trenger tips til strikk til bitteliten babyMine tvillinger var 2950 og 3150 gram når de ble født. De passet fint inn i str 50 når de ble født og brukte vel den størrelsen i et par ukers tid før de gikk over til 56. Barn på pluss/minus tre kg er ikke så små, så jeg tror str 44 fort vil bli for smått, om det i hele tatt passer. Det hadde ikke passet mine. Det går jo helt fint å brette opp ermene og buksebeina litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Trenger tips til strikk til bitteliten babyJeg tror kjøpte prematurklær i str. 44 vil være for lite. Min var 2010 g og brukte 40/44. Men strikkeplagg til baby er som oftest store i størrelsen, så de kan sikkert strikkes i prematurstørrelse. Ellers var et supermykt, litt mindre babyteppe veldig mye brukt. De vanlige babyteppene var så store at det ble mye «bulk».
![]() |
![]() |
#11 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Trenger tips til strikk til bitteliten babyGutten min på ca 2900 og 49,5 cm kunne bruke 50 fra starten av. Noe litt stort men gikk fint. Tvillingsøstera var 1999g dagen vi reiste hjem, 45,5 cm og hun trengte mindre klær, 44 passet en god stund. Om jeg husker rett var hun over på 56 rundt 3mnd alder. Jeg tror altså at str 50 vil passe, ev med litt oppbrett. Men, lengde har jo vel så mye å si som vekta. Ull er gull, så omslagsbody eller heldress uten fot? Eller teppe?
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Trenger tips til strikk til bitteliten babyTusen takk for alle tips. Jeg skjønner jo at bitteliten for meg egentlig ikke er så veldig liten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Trenger tips til strikk til bitteliten babySkylle komme inn med tips om det fantastiske ull settet vi fikk når vi fikk tvillinger nå for 4mnd siden. De var 2.2 og 2.6. Men tror kanskje de blir i minste lager deg. Nå bruke de 44 i 1 og 2mnd. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|