|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Koffert: Myk vs hardVurderer å kjøpe en Samsonite Respark da den kommer svært godt ut i test vedr. vekt og kapasitet, samt trilleegenskaper. Er litt lei de store, harde koffertene som brettes ut og tar mye plass. Med en slik myk, så er det lokk kontra to deler som brettes ut. Virker forlokkende! Men er det noen som har slik som kan bekrefte eller avkrefte mine antakelser
![]() |
![]() |
#2 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Koffert: Myk vs hardJeg syntes først og fremst at den var superdyr. I tillegg liker jeg sånne i hardplast som har to separate deler. Mye lettere å pakke/finne frem ting da. Men jeg har ingen erfaring, altså, og den ser absolutt grei ut hvis man vil ha det sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Koffert: Myk vs hardVi kjøpte flere enkle slike kofferter på OBS når vi flyttet til USA. Prinsippet fungerer bra. Bare litt mer høyde på det msn pakker og dermed kanskje litt mer uoversiktlig. Vi bruker bare harde fra Samsonite*.Var bare obs på at den ikke er så stor som den store typen som de fleste bruker på den typen flygninger uansett om SAS og mange andre sier at de ikke tar større kofferter. Vi har aldri fått noen spørsmål/problem med kofferter som er størrelsen større. Dra til en Samsonitebutikk og se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Koffert: Myk vs hardVi har både harde og myke fra samsonite men ikke akkurat den du tenker på. De myke er de som funker best for oss. De er mer fleksible, enklere å stable i bil og rett og slett enklere å reise med. Og jeg elsker at de har lommer på utsiden. Minuset er at de blir skitne og får flekker. Og så synes jeg de harde ser mye bedre ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() Sv: Koffert: Myk vs hardVi har denne. I allefall en som er helt lik. Fikk til jul for en del år siden, kjøpt brukt. Det er desidert den beste kofferten vi har hatt. Vi reiser ikke masse, men når vi reiser er den alltid med. Den er suveren å trille og super stabil.
![]() |
![]() |
#6 |
Klar
|
![]() Sv: Koffert: Myk vs hardJeg har reist mye med koffert i hardplast som brettes ut. Jeg syns det er styrete, det krever plass å få åpnet den, og helst et annet sted enn på senga jeg skal sove i. Mine har hatt glidelåser på hver del, så det er også tungvint å hive oppi ekstra ting eller også å finne den ene tingen kjapt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Koffert: Myk vs hardVi (eller mannen da) har både den og en hard, like store. Om vi bare trenger én, velger han alltid den harde. Nå ble jeg nysgjerrig på om det er en grunn eller tilfeldig.
![]() |
![]() |
#8 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Koffert: Myk vs hardVi har en som er veldig lik den der. Jeg har ikke brukt den så mye selv, men bruker virker fornøyd. Velger alltid den samme. Vår er større enn håndbagasje. Den blir fortung når den er utvidet og stor, den står ikke like stødig. Mange smarte detaljer, blant annet dette med rommene man kan ha ekstra ting i. Vi reiser en del slik at vi trenger ekstra klær underveis og da er det kjekt å slippe åpne hele kofferten.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Koffert: Myk vs hardSamsonite er utrolig gode kofferter. Jeg har en som er over 20 år gammel (kabinkoffert), som er like hel fortsatt. Den brukes ikke så mye lenger siden den veier litt mer enn nyere kofferter.
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Koffert: Myk vs hardLiten avsporing: det er lurt å sjekke hjulene med det samme man får kofferten på flyplassen; hvis hjulene er skadet, bør man rapportere det til bagasjetjenesten med det samme, før man forlater flyplassen. (Selvsagt hvis det er andre skader også, men hjulene er mest utsatt, og det er ikke alltid man ser det med det samme hvis man ikke ser etter.)
![]() |
#11 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Koffert: Myk vs hardJeg foretrekker myk koffert, den harde jeg hadde mislikte jeg ganske grundig, det ble for lite fleksibelt. Min myke er et annet merke og er litt mindre enn den du lurer på, men den er stabil, lett å trille, har to utenpålommer og beskyttelse mellom/for begge halvdelene. Jeg synes det er lett å pakke oversiktlig i den. (Jeg ruller oftes klærne, da får de færre bretter og flere av dem synes når kofferten er brettet ut.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Koffert: Myk vs hardTakk for innspill og erfaringer
![]() |
![]() |
#13 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Koffert: Myk vs hardJa, jeg skal minne henne på å sjekke hjul når hun plukker opp bagasjen sine. Der slurver jeg selv, men det er nok for at jeg aldri har opplevd at de har blitt ødelagt (barnevogner derimot
![]() |
![]() |
#14 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Koffert: Myk vs hard
Veldig godt poeng. Vi oppdaget det ikke før vi var kommet gjennom tollen og sendte e-post hjemmefra for å si det. Det var for sent for å få erstatning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
heimføing
|
![]() Sv: Koffert: Myk vs hardAkkurat sjekket inn på hotell med en stor brett-ut-koffert som tar halvparten av ledig golvareal. Min lille koffert med lokk står fint på bagasjehylla inntil veggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Koffert: Myk vs hard
Jepp, det er nettopp dette som ergrer meg med disse store, uhåndterlige, harde koffertene. Og ofte er de litt sånn gelé når man lukker de opp og igjen, som igjen skaper issues, og diverse som seiler rundt i "lokk-avdelingen"...
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Koffert: Myk vs hardJeg spurte mannen og grunnen til at han velger den harde er visst kun at de to rommene er adskilt med et trekk og han legger yttertøy, sko, treningstøy og slikt i det rommet med trekk.
![]() |
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Koffert: Myk vs hardJeg har ikke hatt myk koffert siden min ble gjennomdynket av vinen som rant fra kofferten over, og som mente det var lurt å frakte vin i innsjekket bagasje (også myk koffert, btw).
![]() |
|
|