|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() God kaffe til moccamasterLager meg kun en kopp daglig, så den skal være god. Tips til god kaffe? Ikke alt for sterk.
![]() |
#2 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: God kaffe til moccamasterForeldrene min sverger til Evergood, men jeg drikker ikke kaffe så kan ikke si noe om styrke.
![]() |
#3 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: God kaffe til moccamasterVanskelig å foreslå, vi er så forskjellige. Du må prøve deg frem. Starbucks og Zoega kjøper jeg filtermalt, finnes i flere styrker. Drikker du lite kaffe kan du kanskje koste på deg noen smaksprøver fra en kaffebutikk og få bønnene malt der.
![]() |
#4 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: God kaffe til moccamasterJacobs fra Meny. De har ofte 3 for 2 på kampanje om sommeren. Jeg er veldig glad i Blå Java feks. Det står utenpå hvordan de er i smak, sterk, mild, kraftig, rund, søt osv.
![]() |
#5 |
Tatt på
|
![]() Sv: God kaffe til moccamasterJeg synes Farmer's Coffee på Meny/Kiwi er god.
![]() |
#6 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: God kaffe til moccamasterJeg synes mange typer kaffe er litt tam. Nå er jeg litt sær kanskje, fordi jeg liker melk oppi, og da liker jeg kaffen litt kraftig. Rema 1000 sin egen kaffe er overraskende god! Den svarte posen (Cafe Noir? ) liker jeg også godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: God kaffe til moccamasterJeg istemmer i Café Noir eller Frokostkaffe ved kjøp av ferdigkvernet kaffe. Begge fra Friele. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: God kaffe til moccamasterVanskelig å vite hva du foretrekker, men det går an å kjøpe «dagens» på en kaffebar og se om du liker den de har. Hvis jeg skal lage kaffe i trakter, kjøper jeg det samme som til håndbrygg eller presskanne, og da velger jeg en av de oransje typene fra Stockfleths; det er stort sett søramerikansk eller indisk kaffe, med mye smak og ganske lite syre.
![]() |
#9 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: God kaffe til moccamasterJeg kjøper bare Friele frokostkaffe, og bruker bare moccamaster. Syns den blir god hver eneste gang. Så er jeg en veldig enkel sjel når det gjelder kaffe også, og bor i Friele-land |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: God kaffe til moccamasterOm du drikker én kopp om dagen så har du kanskje råd til litt dyrere kaffe enn det du får på supern?
![]() |
#12 |
![]() Sv: God kaffe til moccamasterFår kjøpe inn litt av hvert. Kanskje jeg finner noe spennende i Amsterdam neste uke?
![]() |
#13 |
![]() Sv: God kaffe til moccamaster
Skal til Oslo i slutten av neste uke og skal gå innom der og teste. Takk for tips!
![]() |
|
|