|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gi meg ditt beste kattungetips!Vår skjønne skumle katteslamp, legenden Noni, vårt hjerte og gatas skrekk er ikke mere. Det er innmari trist og familien skjønte raskt at vi ikke kan leve uten pus i hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Gi meg ditt beste kattungetips!Hvis det er praktisk slik dere bor vil jeg anbefale katteluke som kun åpnes på signal fra en chip som nykatten kan få på seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Gi meg ditt beste kattungetips!Jeg anbefaler å gi råfor eller våtfor. Katter skal fra naturens side få mesteparten av væskebehovet dekket gjennom maten de spiser, så tørrfor er ikke ideelt.
![]() |
#4 |
Klar
|
![]() Sv: Gi meg ditt beste kattungetips!Kattunger har ikke fullt utviklet stedsans før de er et år gamle, så de bør egentlig holdes inne lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi meg ditt beste kattungetips!Vi får også snart en Maine Coon! Gleder oss veldig.
![]() |
#6 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Gi meg ditt beste kattungetips!
Ja jeg vet, vi holdt Noni inne i 9 mnd. Da klarte vi ikke mere... Drikkefontene skal testes! Jeg ser hun griser litt med vann, så kanskje det er greia. Og biltur skal bli, drømmen er å kunne ha henne enkelt med oss på hytta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Shake it out!
|
Jeg har hørt at man IKKE skal klippe klørne på katter. Men det var kanskje utekatter, hvor de slites naturlig. Google er ikke enig med meg ser jeg, men jeg så en video en gang med en dyrlege som mente man ikke skulle. Har aldri klippet på min.
![]() |
#9 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gi meg ditt beste kattungetips!Cat slapp ut første gang på 1-års dagen.
![]() |
#10 |
Lesende
![]() Sv: Gi meg ditt beste kattungetips!Vi, les jeg, har pleid å lufte ny katt med bånd i noen uker før den fikk gå rundt på egen hånd. Jeg har sluppet dem løs på egen hånd før hva som har er anbefalt nå. Det har gått bra, en gang med et nødskrik, og ikke å anbefale nå når man vet bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
can-jur
|
![]() Sv: Gi meg ditt beste kattungetips!Om katten skal kjøre bil anbefaler jeg på de sterkeste å også lære den å gå i bånd. Har ikle tall på hvor mange katter som etterlyses her fordi man stopper for å lufte katten og svosj så er den søkk vekk. Sele den ikke kan vri seg ut av og trening på å gå i bånd.
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Gi meg ditt beste kattungetips!Veldig enig med Floksa. Skal du ha katten med deg bort, så MÅ den beherske å gå i bånd. Det forsvinner katter fra biler støtt og stadig. La også katta være i bånd på steder den ikke er kjent. Det forsvinner stadig katter som har blitt sluppet løse på hyttetur også. Katter er ikke alltid like gode på å orientere seg som mytene tilsier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi meg ditt beste kattungetips!Gå i bånd ja, også der den bor, før den er gammel nok til å bli sluppet ut alene.
![]() |
#14 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Gi meg ditt beste kattungetips!Sett bjelle på katten, og ikke la den vandre rundt i naturreservat som er viktige for fuglebestanden.
![]() |
#15 |
Lesende
![]() Sv: Gi meg ditt beste kattungetips!Bjelle er fint. Enig med Lille meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Textrovert
|
Dette er det helt motsatte av hva vi har hørt når vi har hatt kattene våre hos veterinær. De har sagt at kattene bør utelukkende ha tørrfor. Tror det hadde noe med tannhygiene å gjøre.
![]() |
#18 |
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() |
Så enig. Og katter kan fint vennes til å kun gå ute i bånd, de MÅ ikke være «utekatter». Det er faktisk mye lettere å lære katten å kun gå ute i bånd enn det er å lære den å ikke jakte fugl, holde seg unna fuglereservater, eller å ikke drite i naboens hage eller sandkasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|