|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Sommerdager Oslo 2023Ser det skrives om at Tromsø har ny rekord i antall sommerdager; temperatur over 20c. Oppe i 27 dager i sommer.
![]() |
#2 |
heimføing
|
![]() Sv: Sommerdager Oslo 2023Over tjue grader er søringene sin definisjon av sommer. Jeg tenker vi har sommer på alle dager det ikke regner. Sist redigert av -ea- : 14-08-23 kl 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Sommerdager Oslo 2023
Men det har vært varmere enn vanlig, også i Tromsø.
![]() |
#5 |
heimføing
|
![]() Sv: Sommerdager Oslo 2023Ja, men mente at Tromsø har ikke så høye temperaturer som på innlandet i Troms, så når det er så mange sommerdager på Værvarslinga i Tromsø, så er det enda varmere på fastlandet innafor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
Ja, det er det jo.
![]() |
#7 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommerdager Oslo 2023Her fant jeg oversikten for Oslo nå i juli. https://www.yr.no/nb/historikk/tabel...ern)?q=2023-07 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sommerdager Oslo 2023Det er 20 dager med temperatur over 20 grader i juli, og 28 i juni, ser jeg. 11 i mai. 8 så langt i august. Men ganske begredelig, bortsett fra juni, ja. Da var det i det minste 17 dager over 25 grader i Oslo.
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sommerdager Oslo 2023Trøsten får være at det nok blir stadig flere sommerdager i fremtidige somre.
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Sommerdager Oslo 202317 dager over 25 grader på én måned (og attpåtil juni) er jo allerede ganske ekstremt for Oslo.
![]() |
#11 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommerdager Oslo 2023Jeg var ærlig talt overrasket over at det var såpass mange dager. Hovedgrunnen til at jeg liksom ikke har lagt merke til at temperaturen faktisk var OK, er nok at det var regn de aller fleste dagene i juli. Sånt er vi jo ikke vant til |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
rakkarpus
|
Nei, sikkert mange som akkurat bikket 20, men så var det regn inkludert. Er jo lenge siden det var noe langvarig fint badevær på Østlandet nå.
![]() |
|
|