|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva gjør dere med fravokst klubbtøy med navn/initialer?Etter mange år med tre barn innen ulike idretter har vi masse. Klær som er hele og fine, men som har klubblogo og navn, spillernummer og/eller initialer. Hva gjør dere andre med dette? Det er (til nød) bare det aller minste som har en viss affeksjonsverdi. Hva med alt det andre? Går det i søpla? Til Fretex? Til klubben (snakker altså om det som har navn trykket på, ikke bare klubblogo)? I en kasse på loftet?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva gjør dere med fravokst klubbtøy med navn/initialer?Det er først i år mine har fått noe med initialer på. Det er passelig enda, så jeg vet ikke. Tidligere har det vært med logo men da gikk det i arv til søsken. Helt til klubben ble sammenslått og byttet farge da kjøpte mannen nytt det meste og med initialer til seg og jentene.
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva gjør dere med fravokst klubbtøy med navn/initialer?Har stort sett gitt videre det som ikke var utslitt internt i klubben. De fleste bryr seg ikke om at det står noen andre sitt navn på, er mi erfaring.
![]() |
#4 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hva gjør dere med fravokst klubbtøy med navn/initialer?Det gies videre. Mange skraper av initialene.
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Hva gjør dere med fravokst klubbtøy med navn/initialer?Ikke riktig svar i denne tråden, men det er grunnen til at jeg ikke satte navn på mine barns klubbklær, og hvorfor jeg er veldig i mot den greia der. Det er jo bare en greie produsentene har funnet på for å øke forbruket (av mikroplastklær). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva gjør dere med fravokst klubbtøy med navn/initialer?Her hadde det hatt affeksjonsverdi, så klarer ikke forestille meg det.
![]() |
![]() |
#7 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva gjør dere med fravokst klubbtøy med navn/initialer?Vi gir det videre, til yngre klubbmedlemmer. Vi har hatt haugevis av sånne klær.
![]() |
#8 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hva gjør dere med fravokst klubbtøy med navn/initialer?
Jeg har vært veldig glad for den merkingen utallige ganger. Det er unektelig lettere å passe på hvem som er hvem sitt med initialer eller nummer på klærene.
![]() |
#9 |
Semiaktiv
Ja, for vår del, med våre svimete barn, tror jeg det har minket, heller enn økt forbruket.
![]() |
#11 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hva gjør dere med fravokst klubbtøy med navn/initialer?Har akkurat fått vite at sportsbutikken der vi kjøper klubbtøyet kan bytte ut navnebokstavene. Så nå skal jeg ta med et lass på byttekveld i klubben.
![]() |
#12 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva gjør dere med fravokst klubbtøy med navn/initialer?Har gitt det bort til andre med barn i samme klubb. Bokstavene kan tas av på steder hvor de setter på. Det blir ikke helt borte, men med andre bokstaver utenpå har det ingenting å si.
![]() |
#13 |
Semiaktiv
Gjør de det på Nor-Contact?
![]() |
#15 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hva gjør dere med fravokst klubbtøy med navn/initialer?Litt off topic, men når vi har fått muligheten har vi satt på etternavn slik at søsken kan bruke det. Har også hatt familienavnet på navnelapper, ikke barnets navn. «Familien Olsen, tlf xx xx xx xx». |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva gjør dere med fravokst klubbtøy med navn/initialer?Klubben som ungene spilte fotball i hadde faktisk en egen facebookside for å selge eller gi bort gammelt tøy. At det var initialer på så ikke ut til å spille noen stor rolle.
![]() |
![]() |
#17 |
Semiaktiv
Ja, det er det her også. Skal prøve å legge ut noe der.
![]() |
#19 |
Semiaktiv
Ja, det er det andre. Alle disse t-skjortene fra alle arrangement, ferieskoler etc .. De i voksen størrelse er grei nok, de brukes til "arbeidstøy" ved maling o.l., og som du sier, de som er kule nok kan brukes igjen når de blir så gamle at de blir "vintage".
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 07-09-23 kl 08:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hva gjør dere med fravokst klubbtøy med navn/initialer?Legger det ut på Finn og satser på napp fra noen med det samme navnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|