|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Røyklukt i kommunal leilighetSkrev kontrakt på kommunal bolig i dag. Vaktmester og en kontaktperson var i leiligheten. Det første de sier nesten er at det er røyklukt der.
![]() |
#2 |
Ad astra
|
![]() Sv: Røyklukt i kommunal leilighetHvis leiligheten har stått tom en stund med vinduer lukket, kan det jo være at lufting (som i normal lufting når noen bor der vil avhjelpe problemet). Hvis det har "satt seg" lukt kan visstnok skåler med eddik plassert rundt omkring nøytralisere lukten, evt så er det vel dersom det er behov for større nøytralisering mulig å leie ozonmaskin.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyklukt i kommunal leilighetEnig med Høst; sett opp vinduene og luft skikkelig.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyklukt i kommunal leilighet
Ozonmaskin er ikke lurt i leilighet, spesielt ikke med felles ventilasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ad astra
|
![]() Sv: Røyklukt i kommunal leilighetNei, de gangene jeg har hørt om det brukt, har vel hovedsakelig vært i type enebolig. Hvis det er ett sameie hvor dette er et problem for alle enhetene kan kansje sameie/husier gjøre noe slikt, men jeg tipper jo at det her er et mindre problem som lar seg håndtere for den spesifikke leiligheten.
![]() |
#6 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Røyklukt i kommunal leilighetLufting, grundig utvask og skåler med eddik kan gjøre underverker. Men det er selvsagt problematisk dersom "frisk" røyklukt kommer inn fra en annen leilighet via ventilasjonen.
![]() |
#7 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Røyklukt i kommunal leilighetEg bur i borettslag og det hender det kjem frisk røyklukt inn på badet gjennom ventilasjonsanlegget mitt òg. Eg har bare tenkt at det er ein del av pakka ...
![]() |
![]() |
#8 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Røyklukt i kommunal leilighetDet er en del av pakka hvis naboene røyker, dessverre. Naboene til moren min hsr klaget i årevis, men ingen kan nektes å røyke inne hos seg selv.
![]() |
#10 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Røyklukt i kommunal leilighetJeg bor i rekkehus og har nabo som røyker. Om han sitter på trappa si og jeg har vindu åpent, så hender det at det kommer inn. Det forblir jo ikke røyklukt inne da, det er bare der og da, ikke noe som fester seg i mitt hus. Har alltid tenkt at det er en del av pakka når man bor tett. Jeg kan ikke akkurat nekte ham å røyke utenfor sitt eget hus.
![]() |
#11 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Røyklukt i kommunal leilighetNå vet jeg ikke om det er aktuelt, men et malingsstrøk kan også hjelpe mener jeg å ha hørt. Lukt setter seg i vegger og tak hvis det har vært røkt inne der tidligere.
![]() |
![]() |
#13 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Røyklukt i kommunal leilighetVille satt ut glass med Salmiakk.
![]() |
#14 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Røyklukt i kommunal leilighetOm det er fra naboer er det en del av pakke med å bo i leilighet, som flere sier. Håper sånn nytt filter vil hjelpe på.
![]() |
|
|