|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Billige middagerAltså; ting blir bare dyrere og dyrere. Kan vi her dele tips på helt konkrete billige middager? Og da mener jeg billige. Type laksefilet er enkelt og en bra middag, men billig er det ikke. Jeg ønsker fylle opp et par dager per uke med middager som ikke koster et par hundre kroner til hele familien, og trenger tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Billige middagerJeg starter selv med denne: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Billige middagerDenne er god og billig https://aichasmat.no/marokkansk-gryt...tter-og-erter/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billige middagerFiskeboller i hvit saus med grønnsaker og poteter.
![]() |
#5 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Billige middagerVi hadde fajitabowl fra Hello Fresh i går, den besto av følgende:
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billige middagerLys lapskaus, lager dobbel porsjon og kutter sellerirot (som er dyrt og ungene liker det ikke); |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Billige middagerSupper med brød. Blomkålsuppe, løksuppe, etcetera. Linsegryter. Spaghetti med grønnsaksbolognese. Egg er ikke så sykt dyrt nå (hvertfall ikke sist jeg kjøpte, mulig det var tilbud), så omeletter og speilegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Billige middagerEllers erstatter jeg ofte kjøttdeig med røde linser i pastasauser og lasagne. Bruker tørre linser som bare koker med i ulike sauser, da får de litt tyggemotstand. Billigere og sunnere og godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Billige middagerDet er tilbud på fårikålkjøtt hos Spar nå. Det kan man lage gode gryteretter av.
And I said to my body, softly, "I want to be your friend. It took a long breath and replied, "I've been waiting my whole life for this." ~ Nayyirah Waheed ~ Sist redigert av frukt : 21-09-23 kl 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billige middagerJeg lagde chili sin carne til ganske mange personer tidligere i år, og ble forbauset over hvor billig det ble, med mat til så mange personer. Det kommer selvsagt an på hvor mye man allerede har i skap og skuffer, og hva slags tilbehør man velger. Hvis man må kjøpe absolutt alt, inkludert krydderet, så koster det jo litt mer. Men det er sånt som man vil ha stående til senere bruk og slippe å kjøpe neste gang. Det lønner seg å kjøpe ris i større kvanta på asiatiske butikker.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 21-09-23 kl 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Billige middagerDette er ikke vi så gode på, men pizza er restemat hos oss. Da bruker vi opp alt vi kan finne i kjøpeskapet, og det er jo ikke så dyrt.
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Billige middagerForleden laget min datter suppe: Toro suppepose (fordi vi hadde i hus), tror det var betasuppe eller kjøttsuppe. Oppi hadde vi rester fra kjøleskap: Vårløk, gulerøtter og pepperoni. Det ble utrolig godt! Vi skal definitivt spise mer suppe i høst og bruke ting vi har.
![]() |
#13 |
flisespikker
|
![]() Sv: Billige middagerHjemmelaget tomatsuppe med makaroni og kjøttboller av kyllingkjøttdeig eller svinekjøttdeig
![]() |
#14 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Billige middagerKjøtt og fisk er veldig dyrt nå. Jeg lager gjerne vegetar med bønner eller linser. Da blir prisen automatisk en helt annen.
![]() |
#15 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Billige middagerFattig student har mange gode middagstips.
![]() |
#16 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Billige middagerFrosne laksefileter har kilopris under 100,- . I alle fall First price på Kiwi. ikke like bra som fersk, men til en tredjedel av prisen så er jeg med.
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: Billige middager
Ja, særlig hvis man skal ha dem i en gryte eller andre blandingsgreier.
![]() |
#18 |
koko
|
![]() Sv: Billige middagerHøne er nevnt over her og eg vil også anbefale det. Om ein likar smaken så har ein mengder av smaksrik kraft og ofte ein god del kjøtt av ei høne. Sist kjøpte eg gullhøne, stor fugl. Eg var raus med kjøttet så det vart berre tre middagar av den. Kunne lett, med meir grønnsaker og til dømes bønner eller linser, fått til 5 middagar (til oss fire) av den.
![]() |
#20 |
I mål
|
![]() Sv: Billige middagerJeg kunne godt levd på linser og bønner, dessverre liker barna (de to yngste) det såpass dårlig at jeg må finne andre alternativer også. Maks noe som er rent linse/bønnebasert annenhver uke. Det inkluderer kikerter. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|